اشتری: مجلس دو سال است در تعطیلی، منافع ملت ایران را کنار گذاشته است

کدخبر: 1019789

سخنگوی کمیته صیانت از منافع ایران در نشست خبری تجمع اعتراضی دانشجویان در برابر مجلس گفت: اتفاق فاجعه‌بار، دکوری کردن خطوط قرمز بعد از دکوری‌کردن برنامه هسته‌ای و تحریم‌هاست

به گزارش خبرنگار «نسیم»، وحید اشتری سخنگوی کمیته صیانت از منافع ایران در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص تجمع اعتراضی دانشجویان در برابر مجلس با بیان اینکه ما بیشتر از ١٢ از جمله توافق ژنو توافق داشته‌ایم، که بیشتر متن این توافقات منتشر نشد گفت: فقط به این مطلب پرداخته شد که ایران فلان مقدار پول خواهد گرفت و به مفاد آن اصلا پرداخته نشد.

اشتری با اشاره به اینکه توافق نوامبر ٢٠١٣ هر چند ماه بکبار تکرار شد اما محرمانه ماند گفت: به مجموع این توافقات در کشور ما پرداخته نشد در صورتی که در آمریکا به جد در مورد آنها بررسی میشود، اما مجلس پیگیر این موارد نیست.

وی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی ما در واقع دو سال است که تعطیل است و منافع ملت ایران را کنار گذاشته است.

سخنگوی کمیته صیانت از منافع ایران ادامه داد: در آبان ٩٢ آژانس گزارش داده که ایران کلا با هسته‌ای خداحافظی کرده است، این در حالی است که هیچ توافقی انجام نشده است، اما کسی مطالبه نمیکند که چرا قبل از مذاکرات ژنو این سند تنظیم می‌شود یا باز طراحی رآکتور ایران در شهریور ٩٣ قبل از توافق باید انجام شود؟ کسی به آن این موراد دقت نمی‌کند و آن را مطالبه نمی‌کند که این اتفاق بسیار بدی است.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی ما در این دو سال در این مسائل اصلا حضور نداشته است گفت: بعد از برداشتن تحریم ها، اتفاق فاجعه‌آور، دکوری کردن خطوط قرمز بعد از دکوری کردن برنامه هسته‌ای و تحریم‌هاست.

اشتری با بیان اینکه نیاز عملی ما ١٩٠ هزار سو است اما در این توافق ٥ هزار سو آمده است گفت: بازرسی از پارچین نیز از دیگر موارد این دکوری کردن است که بازهم مجلس هیچ واکنشی انحام نمی‌دهد.

سخنگوی کمیته صیانت از منافع ملی گفت: در این توافق در مورد صادر شدن پسته به آمریکا مطرح شده است در صورتی که آمریکا بزرگترین تولید کننده پسته است، باید مشخص شود این نوع صادرات چه مقدار واقعی است.

وی با اشاره به اینکه وندی شرمن دو سال قبل در مجلس سنا گفت ایران نیازی به راکتور آب سنگین ندارد گفت: با وجود مخالفت آقای عراقچی با این موضوع شاهد هستیم که ایران با راکتور آب سنگین اراک خداحافظی کرد.

اشتری با اشاره به اینکه کسانی که به دنبال سهمی از دولت بودند، اکنون سهم خواهی خود را انجام می دهند گفت: کسانی که یکروز پدر ایران را با اتاق بازرگانی ایران و چین درآوردند امروز از از تشکیل اتاق بازرگانی ایران و آمریکا سخن می‌گویند.

وی در پایان با دعوت از همه دانشجویان برای حضور در تجمع دانشجویی اعتراضی فردا گفت: این تجمع با اسم " آزمون بزرگ مجلس " ساعت ٩ صبح جلوی مجلس شورای اسلامی برگزار میشود.

ارسال نظر: