لاریجانی: در رفتار آمریکایی‌ها هیچ‌گونه تنبه نمی‌بینیم

کدخبر: 1020555

رئیس‌ مجلس شرایط امروز ایران را حساس برشمرد و با اشاره به توطئه‌هایی که در اطراف ما شکل می‌گیرد، افزود: رهبر معظم انقلاب هم روز گذشته عنوان کردند که آمریکایی‌ها می‌خواهند پس از توافق هسته‌ای در کشور نفوذ کنند

به گزارش «نسیم»، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز در مراسم تجلیل از نمایندگان و کارکنان آزاده مجلس که در تالار آیینه مجلس برگزار شد، از آزادگان به عنوان نماد مقاومت ملت و سرمایه ملی برای کشور یاد کرد و گفت: آزادگان اسارت را تبدیل به فرصت کردند.

وی با اشاره به اینکه آزادگان از درون اسارت پایداری ملت ایران را به دنیا نشان داده و موجب رقم خوردن سرافرازی برای ایران شدند، اظهار داشت: اکنون در مسائل منطقه‌ای ملت‌ها دستاوردهای خود را با شرایط لرزان دولت‌های خود که مجبور به تمسک به کشورهای بزرگ هستند مقایسه می‌کنند و طبیعی است که این کشورها نیز محب کشورهای مسلمان نیستند.

لاریجانی با یادآوری اینکه آمریکایی‌ها در کودتای 28 مرداد سال 32 نگذاشتند ملت ایران تمرین دمکراسی بکند، گفت: آنها دولت ملی را سرنگون کرده و به جای آن یک دیکتاتوری بدخیم را حاکم کردند این رفتار آمریکایی‌ها هیچ‌گاه از خاطره ملت ما فراموش نخواهد شد.

وی ریشه ایستادگی ملت ایران در برابر آمریکا را زخم‌های وارد آمده از سوی آنها برشمرد و با اشاره به اسناد متقنی که درباره تحریک و تجهیز صدام از سوی آمریکایی‌ها برای حمله به ایران وجود دارد، اظهار داشت: در رفتار آمریکایی‌ها هیچ‌گونه تنبه نمی‌بینیم و بعد از جنگ نیز از جمله در مسئله هسته‌ای آمریکایی‌ها در برابر ملت ما رفتار خصمانه نشان دادند و این در حالی بود که ایران هیچ‌گونه تخلف قانونی در این زمینه نداشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ امروز آمریکایی‌ها آتش دیگری در منطقه افروخته‌اند که طبیعی است پشت‌بند آن سرویس‌های جاسوسی قرار دارند البته نه فقط آمریکایی‌ها بلکه بعضی کشورهای منطقه در این آتش‌افروزی نقش دارند.

وی شرایط امروز ایران را حساس برشمرد و با اشاره به توطئه‌هایی که در اطراف ما شکل می‌گیرد، افزود: رهبر معظم انقلاب هم روز گذشته عنوان کردند که آمریکایی‌ها می‌خواهند پس از توافق هسته‌ای در کشور نفوذ کنند.

لاریجانی به روش‌های آمریکا جهت تحقق اهداف خود اشاره کرد و گفت:‌ از جمله اینها استفاده از اختلافات میان فرق اسلامی است و یکی دو کشور دیگر منطقه نیز مأموریت جدیدی برای ضربه زدن به کیان امت اسلام برای خود تعریف کردند که البته به زیان خودشان است.

وی با اشاره به بلواهایی که آمریکا و چند کشور منطقه در عراق، یمن و... ایجاد کرده‌اند، اضافه کرد: باید در درون کشور وفاق ایجاد کنیم تا مسائل کشور را حل کنیم؛ شرایط اقتصادی امروز برای مردم ما سخت شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت گذشت نسبت به برخی اختلافات در داخل کشور گفت: افراد بصیر میان مسائل اصلی و فرعی تفکیک قائل شوند و باید از دستاوردها استفاده کنیم تا اختلافات را به پله‌ای برای پرش تبدیل کنیم نه عاملی جهت اصطکاک درون.

مراسم تجلیل از کارکنان و نمایندگان آزاده مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز در تالار آیینه ساختمان مشروطه مجلس برگزار شد.

در این مراسم که به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان 8 سال دفاع مقدس به کشور برگزار شد، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اهدای لوح تقدیری از نمایندگان و کارکنان آزاده مجلس تجلیل به‌عمل آورد.

ارسال نظر: