رحمانی‌فضلی: در بهترین شرایط ۲۰ درصد معتادان می‌توانند اعتیاد خود را ترک کنند

کدخبر: 1022438

وزیر کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید بر پیشگیری در مسئله اعتیاد پافشاری کنیم/ دستگاه‌های مسئول در حوزه پیشگیری، مقابله و درمان همه تلاش خود را گذاشته‌اند تا مؤثر باشند

به گزارش «نسیم»، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در استان چهارمحال و بختیاری حضور یافت که در این جلسه دستگاه‌های مسئول به ارائه گزارشاتی در این زمینه پرداختند.

وزیر کشور پس از پایان این جلسه و در جمع خبرنگاران درباره این نشست اظهار داشت: دستگاه‌های مسئول هم در حوزه پیشگیری و هم در حوزه مقابله و هم درمان همه تلاش خود را گذاشته‌اند تا مؤثر باشند.

وی روند گزارشاتی که امروز در جلسه مطرح شد را خوب ارزیابی کرد و گفت: پیشنهاداتی برای رفع کمبودها مطرح شد که تمام این پیشنهادات را به تصویب رساندیم. آنچه که مهم است و تأکید دارم این است که مردم خوب چهارمحال و بختیاری همه دست به‌دست هم بدهند تا کسی معتاد نشود.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: اگر کسی معتاد شود، ترک و بازگشتش به جامعه پاک، هزینه‌های اجتماعی و درمانی بسیاری داشته و موجب ناراحتی خانواده‌ها می‌شود و ترک کردن هم کار سختی است؛ چراکه در بهترین شرایط 20 درصد می‌توانند ترک کنند.

وی با اشاره به موضوع آگاهی‌بخشی، یادآور شد: اول صدا و سیما به‌عنوان نهاد آگاهی‌بخشی به مردم مؤثر است و بعد هم علما و ائمه جمعه و جماعات و سپس آموزش و پرورش و بقیه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا استان چهارمحال و بختیاری به‌عنوان استانی الگو، نمونه و پاک مطرح شود.

وزیر کشور در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر اینکه باید بر امر پیشگیری پافشاری کنیم، گفت:‌ تقویت ایمان، میزان انحرافات و آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد و همه باید دست به دست هم دهیم تا از این امر پیشگیری شود.

ارسال نظر: