ناطق نوری: ملت ایران همان ملت زمان ابتدای انقلاب هستند

کدخبر: 1026468

عضو مجمع تشخیص گفت: امروز کسی را نه به صورت بالقوه و نه به صورت بالفعل برای جانشینی رهبر انقلاب متصور نیستیم و حتی با فاصله زیاد نیز کسی را شایسته رهبری نمی‌دانیم/ مجلس در مورد برجام به جمع‌بندی خوبی می‌رسد

به گزارش «نسیم»، ایرنا نوشت:

حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری چهارشنبه شب در جمع روحانیون آذربایجان شرقی در عمارت استانداری افزود: دولت قبل با فروش 700 میلیارد دلار نفت بیشتر از مجموع درآمدهای نفتی کشور از زمان مظفرالدین شاه تا آخرین روز دولت خاتمی نفت فروخت.

وی اظهار کرد: باید آنچه را که در هشت سال دولت قبل اتفاق افتاد، برای مردم گفت و آنهایی که تریبون در اختیار دارند باید حقایق و عملکرد دولت گذشته را بازگو کنند.

وی با بیان این که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید افراد سالم، متدین و کاردان بر سر کار هستند، اضافه کرد: محمد جواد ظریف و عراقچی آدم های متدین و سالمی هستند که رهبر معظم انقلاب بارها از آنها به عنوان افسران عرصه دیپلماسی که عاشقانه کار می کنند، نام برده و آنها را تشویق کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت روحانی با جیب خالی سر کار آمد، گفت: پیش بینی من این است که کلیات مجلس در مورد برجام به جمع بندی خوبی می رسد.

حجت الاسلام ناطق نوری گفت: اینکه در مجلس برخی ها در باره برجام تند صحبت می کنند، نتیجه اش را در جامعه می بینند که به سودشان نیست.

وی با ابراز خرسندی از اظهارات روحانیون حاضر راجع به همدلی و هماهنگی بین مسوولان دولتی و روحانیت آذربایجان شرقی اضافه کرد: امروز وقتی این تعامل و حرمت داری نسبت به همدیگر در این استان دیده می شود، جای شکر و خوشحالی دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در دولت قبلی نفت بشکه ای 120 دلار فروش می رفت در حالیکه امروز زیر 40 دلار به فروش می رسد، گفت: رییس دولت قبل خیلی دست و دلباز بود و در سال آخر دولتش 500 هزار نفر را وارد بدنه دولت کرد که الان روی دست دولت روحانی مانده که باید حقوق شان را پرداخت کند.

حجت الاسلام ناطق نوری با بیان اینکه ما در منطقه ای قرار گرفته ایم که پیرامون مان کشورهای ناامنی از قبیل عراق، سوریه، افغانستان و بحرین وجود دارد، خاطر نشان کرد: برغم نامنی و آتش منطقه، امنیتی در ایران هست که عامل اصلی این امنیت وجود یک رهبر هوشمند، مقتدر، شجاع و متوکل به خدا و برکت خون شهداست.

حجت الاسلام ناطق نوری با اشاره به توان مقتدرانه دفاعی کشور اظهار کرد: به برکت پیوند مردم با رهبر و شهدا و هشت سال تجربه اندوخته در دفاع مقدس، قدرتهای استکباری نمی توانند به سمت ما بیایند .

عضو مجمع تشخیص مصلت نظام با اشاره به بحث برجام در کشور نیز گفت: از ماه رمضان که علامت های موفقیت برجام دیده می شد، رهبر معظم انقلاب این برنامه و حفظ اقتدار کشور و نیز جلوگیری از سوء استفاده آمریکا و عده ای که دل خوش به بهانه ها بودند، را مدیریت و رهبری می کرد.

وی همچنین با اشاره به حضور باشکوه مردم در تشییع و تجلیل از شهدای غواص با همه گرایشات فکری اعم از روشنفکر و انقلابی، گفت: این عزت و عظمت نعمتی است که خدا به ما هدیه کرده و قابل تقدیر است.

عضو مجمع تشخیص مصلت نظام همچنین با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور خاطر نشان کرد: نعمت سلامت یکی از کارهای جهادی دولت تدبیر و امید و وزیر بهداشت و درمان است که انصافا وزیر بهداشت با دست خالی و با درایت این کار را انجام داد.

وی با اشاره به منش و سیره امام راحل ،اظهار داشت: یکی از خصوصیات ایشان برخورد با تعریف و تمجید و تواضع و صلابت در رهبری بود و پس از ایشان نیز خلف صالحشان زمام امور را در دست گرفتند و در بیانات مختلف امام راحل نیز اشارات مستقیم ایشان به صلاحیت مقام معظم رهبری وجود دارد و در حال حاضر نیز ایشان با هوشمندی و داریت و اشراف مسائل را تدبیر می کنند و مدیریت مسئله برجام و حفظ اقتدار کشور و جلوگیری از سوء استفاده آمریکا و غیرآمریکا را از سوی ایشان شاهد هستیم و مدیریت مقتدرانه ایشان موجب افتخار و غرور است.

حجت الاسلام ناطق نوری تاکید کرد: امروز کسی را نه به صورت بالقوه و نه به صورت بالفعل برای جانشینی ایشان متصور نیستیم و حتی با فاصله زیاد نیز کسی را شایسته رهبری نمی دانیم و رهبری با صلابت و مدبرانه ایشان موجب سربلندی و عزت و اقتدار کشور است.

وی در ادامه سخنان خود با محکوم کردن جنایات آل سعود و داعش در منطقه گفت: هر جنایاتی که توسط این گروه های تکفیری و سعودی ها در منطقه ایجاد می شود، مکافات عمل را برای آنان در پی خواهد داشت و البته مکافات عمل خود را نیز می بینند و امنیتی که ما امروز در کشور داریم در سایه رهبری و برکت خون شهدا است.

وی تاکید کرد: اگر امروز استکبار جهانی جرئت حمله به کشورمان را ندارند به خاطر ترس از ملتی است که در صحنه جنگ تحمیلی و با دست خالی در برابر دشمن متجاوز ایستادند و این ملت همان ملت زمان ابتدای انقلاب است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: روحانیت همواره در مصدر امور بوده و مردم مشکلات خود را به روحانیون منتقل می کنند و مردم تصور می کنند که روحانیون هیچ مشکلی ندارند و این در حالی است که روحانیون نیز مانند سایر اقشار با مشکلات اقتصادی درگیر هستند.

وی افزود: برخی پیمانکاران و کارگران پروژه های دولتی در گذشته تا چندین ماه حقوقی دریافت نکرده بودند و بدهی های سنگینی به دولت فعلی منتقل شده است.

حجت الاسلام ناطق نوری یادآور شد: پرداخت یارانه ها باید به اقشار اولویت دار صورت می گرفت و از سویی دیگر باید به مردم ماهی گرفتن را به جای ماهی دادن یاد می دادیم و متاسفانه در اثر سیاست های نادرست روستاها نیز مصرف کننده و خالی از جمعیت می شود.

حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری در سفری دو روزه به استان آذربایجان شرقی در کنگره بین المللی استاد شهریار شرکت و نیز به مناسبت سالگرد استاد شهریار از مقبره الشعرا، موزه قاجار و مشروطه بازدید و چهارشنبه شب با روحانیون این استان دیدار کرد.

ارسال نظر: