آیت‌الله خاتمی: مهمتر از برجام مساله بعد از برجام است

کدخبر: 1027805

امام جمعه موقت تهران افزود: هر شیطانی که نگاهی به نظام اسلامی داشته باشد از ملت سیلی محکم می‌خورد/ باید مراقب بود آمریکا از روزنه برجام نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نکند/ آمریکا از ۲۸ مرداد ۳۲ تا امروز آنی از دشمنی کوتاهی نکرده

به گزارش خبرنگار «نسیم»، آیت‌الله احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عید قربان که در دانشگاه تهران برگزار شد با بیان اینکه عید قربان و مناسک حج یادآور مناسک و رفتار ابراهیم خلیل الرحمان است گفت: این پیامبر در قران به 18 خصلت ستوده شده است که حق گرایی، عبد صالح و دارای قلب سلیم از ویژگی های این پیامبر است که در قرآن آمده است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه 3 شخصیت در قران به عنوان صدیق و در روایات حضرت زهرا به عنوان صدیقه شناخته شده است گفت: یکی از شخصیت هایی که در قران به عنوان صدیق آمده حضرت ادریس بعد از حضرت ابراهیم آمده است و همینطور حضرت مریم نیز در قران با نام صدیق آمده است.

وی با بیان اینکه صدیق و صدیقه مبالغه در صدق است گفت: بعضی ها صدق قولی دارند ولی صدق عملی ندارند ولی صدیق کسی است که هم راست می گوید و هم صادقانه عمل می کنم؛ از نگاه قران ارزش صداقت در هر دو عرصه است و مومن یعنی اینکه وقتی دم از ایمان می زند رفتارش هم رفتار مومنانه است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسلمان به گفته پیامبر به فکر گرفتاری مسلمانان دیگر است گفت: رفتار صادقانه این است که مسلمان به فکر مسلمان دیگر باشد و اینکه فرد شعار دهد و برضد آن عمل کند یک ضد ارزش است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه امام حسین در منی خود صداقت در ایمان خود را نشان داد گفت: هفته دفاع مقدس یادآور صداقت ایمان ملت ایران است.

وی با اشاره به دیدار جانبازان با رهبر انقلاب گفت: این افراد با وجود اینکه 70 درصد جانباز است و نخاعش قطع است اما هنوز دغدغه نظام دارد که نشان دهنده صداقت در ایمان فرد است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ملت پای نظام خود ایستاده است گفت: هر شیطانی که بخواهد کمترین نگاهی به این نظام اسلامی داشته باشد سیلی محکمی از این ملت خواهد خورد.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: آیت‌الله خزعلی همان عشقی که به امام (ره) داشت را نسبت به مقام معظم رهبری نیز نشان می داد.

وی اظهار داشت: اگر دانشگاه محیط علمی شد باشگاه عضو گیری احزاب نیست و اگر مرکز علمی ما سیاست زده شد هم علم به زوال می رود و هم دین؛ انقلاب کردیم تا نهاد اموزشی ما گل بپروند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهانت رژیم صهیونستی به مسجد القصی گفت: متاسفانه فریادی از ملت اسلام برنمی خیزد که این متاسفانه خروجی همان چیزی است که مستکبرین می خواستند مسلمانان مشغول خود باشند تا صدایی از آنها بلند نشود.

وی تاکید کرد: روح مساله و برجام آن چیزی که ستون فقرات آن است باید لغو همه تحریم های ظالمانه دشمنان و نه تعلیق باشد اگر این مهم تحقق پیدا کند این مساله مورد تائید ملت است وگرنه ان کاری که شایسته ملت است صورت نگرفته.

آیت‌الله خاتمی مهمتر از اصل برجام مساله بعد از برجام است گفت: آمریکا می خواهد جلو دهد یخ ها آب شد اما 180 درجه با امریکا به دلیل حمایت از رژیم جلاد صهیونیستی و همینطور به دلیل جان دادن به تروریست ها و به دلیل حمایت از جنایاتی که در عراق و یمن صورت می گیرد و به دلیل توطئه برای سرنگونی نظام اسلامی با آنها مخالف هستیم.

وی با بیان اینکه برائت فقط مخصوص سرزمین منی نیست گفت: هر مسلمانی که هرجایی است باید نسبت به کفار برائت داشته باشد و برائت ما از دشمنان ریشه قرانی دارد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: باید مراقب بود امریکا از روزنه برجام نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نداشته باشد.

وی با تشکر از کمک کمیسیون برجام گفت: قانون این اختیار را به این افراد داده است و مقام معظم رهبری هم گفتند نمی شود مجلس را در این حوزه کنار گذاشت و به همین دلیل کسانی که مجلس را می کوبند در این حوزه برضد قانون ونظر مقام معظم رهبری عمل می کنند.

آیت‌الله خاتمی در پایان اظهار داشت: دلمان از آمریکا خون است از 28 مرداد 32 تا امروز آمریکا آنی از دشمنی با ملت ما کوتاهی نکرده است.

ارسال نظر: