"بررسی نفوذ دشمن از طریق برجام باید بر برنامه ریزی‌های دوران پسا تحریم پیشی گیرد"

کدخبر: 1029488

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نامه‌ای به رئیس جمهور نوشت: آیا بهتر نبود که موضوع پرسش مهر از آینده سازان کشورمان بررسی راه‌های نفوذ دشمن و ارائه راهکار به آن می‌بود؟

به گزارش «نسیم»، متین منتظمی دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نامه‌ای به رئیس جمهمور کشورمان نوشت: بحث بررسی نفوذ دشمن از طریق برجام از اولویت برخوردار بوده و باید بر برنامه ریزی‌های دوران پسا تحریم پیشی گیرد.

در ابتدای این نامه خطاب به روحانی آمده است: آغاز مهرماه و فصل شروع تحصیل دانش آموزان و دانشجویان نقطه عطفی است بر رشد و شکوفایی تعلیم و تعلم و تربیت نسل جوان و آینده‌ساز انقلاب اسلامی ایران که در طول چندین سالی که از این انقلاب گذشته رو به روز عامل سعادت این کشور اسلامی است.

در ادامه تاکید شد: فراز و نشیب‌هایی که در طول سالیان متمادی این نظام مقدس بر خود دیده و توانسته از فتنه‌های گوناگون طراحی شده توسط دشمنان قسم خورده کشور، سربلند بیرون آید همگی نشات گرفته از تربیت صحیحی است که سر انجام آن باعث شکل گرفتن روحیه انقلابی در یک فرد مومن و پایبند به آرمانهای نظام می‌شود.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: در این برهه زمانی که توافق هسته‌ای انجام و کشور در فضای جدید قرار گرفته است معادلات سیاسی نوینی در عرصه‌های متعدد رخ خواهد داد. اما نکته مهمی که مدتی است افکار دانشجویان و قشر نخبه جامعه را به خود مشغول کرده‌است، سوال پرسش مهر حضرتعالی از آینده سازان این میهن اسلامی است که نکات متعددی را به دنبال خود دارد، لذی خالی از لطف نخواهد بود تا دغدغه خود را مبنی بر این سوال فارغ از نقدها و سوال‌های وارد به متن برجام در بندهای ذیل به سمع و نظر حضرتعالی برسانیم.

در این نامه خطاب به روحانی آمده است: مگر غیر از این است که هنوز بحث پیرامون متن برجام به اتمام نرسیده و باید تمام جزئیات آن مورد بررسی قرار گیرد تا مبادا دشمن بتواند از طریق برجام نقشه‌های شوم خود را نسبت به کشور و انقلاب پیاده کند؟ به همین دلیل است که باید این متن جزء به جزء توسط دولت محترم و وزارت خارجه برای عدم نفوذ بررسی و تایید شود تا دولت بتواند بر اساس آن برنامه ریزی‌های بعدی را انجام دهد.

در ادامه تصریح شد: با توجه به اینکه طرف غربی همچنان ار عدم لغو تحریم‌ها سخن به میان آورده و همچنان ایران و ایرانی را تهدید می‌کند و در کمال تعجب دستگاه دیپلماسی کشورمان پاسخی قاطع به آنها نمی‌دهد، چه انتظاری می‌توان داشت که برنامه ریزی‌هایی برای دوران پساتحریم انجام گیرد؟ چرا که هنوز در مورد تحریم بحث‌های متعددی وارد و همچنان باید این موضوع بررسی شود.

منتظمی تاکید کرد: در این برهه زمانی که رهبر معظم انقلاب به مسئله نفوذ دشمن از طریق برجام در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... تاکید دارند آیا بهتر نبود که موضوع پرسش مهر از آینده سازان کشورمان بررسی راه‌های نفوذ دشمن و ارائه راهکار به آن می‌بود؟ نگرانی و دغدغه‌ای که رهبر معظم انقلاب در چندین سخنرانی اخیر خود تاکید ویژه‌ای بر آن داشته‌اند بحث نفوذ دشمن است و این مورد باید به صورت ویژه و جزء به جزء بررسی شود. لذا برنامه ریزی برای بررسی و ارائه راهکارهای جلوگیری از نفوذ دشمن از طریق برجام نسبت به دوران پسا تحریم اولویت ویژه‌ای دارد.

در خاتمه آمده است: فارغ از اینکه نقدهای بسیاری به متن برجام وارد بوده و باید بررسی‌های ویژه‌ای در این رابطه انجام گیرد تا خطوط قرمز در آن رعایت شده و خلاءهای موجود بسته شود این‌طور به نظر می‌رسد بحث بررسی نفوذ دشمن از طریق برجام از اولویت برخوردار بوده و باید بر برنامه ریزی‌های دوران پسا تحریم پیشی گیرد. از خداوند متعال توفیق روز افزون حضرتعالی و تمامی خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را خواستاریم.

ارسال نظر: