کوثری: خطاهای دشمنان در کمترین زمان و به شکل پشیمان کننده پاسخ داده می‌شود

کدخبر: 1031489

رئیس کمیته دفاعی مجلس گفت: آمریکایی‌ها سعی می‌کنند با طرح ادعاهایی مانند سقوط موشک روس‌ها در ایران اقدام مثبت آنها را خنثی کنند و آن را کم اثر جلوه دهند و حمایت از تروریزم را نادیده می‌گیرند

به گزارش «نسیم»، خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما گفت: خطاهای دشمنان در کمترین زمان و به شکل پشیمان کننده پاسخ داده می شود.

کوثری در پاسخ به ادعای آمریکایی ها مبنی بر سقوط برخی موشک های روسیه در ایران گفت: چون اقدام روسیه بسیار مؤثر بود آمریکایی ها سعی می کنند این اقدام مثبت روسها را خنثی کنند و آن را کم اثر جلوه دهند در حالی که جنایات خود و حمایت از تروریزم را نادیده می گیرند.

وی افزود: آنها جنگ نیابتی را دنبال می کنند و شکستی که آنها و ناتو در منطقه خوردند توسط دلارهای عربستان و آموزش گروه های تکفیری توسط ترکیه و اردن در حال پیگیری است.

کوثری درباره موشک «عماد» ایران هم‌ گفت: این موشک در آزمایش های گذشته جواب داده و عملیاتی و درشمار انبوه تولید شده و نقطه زن است و این موجب شد دوستان ما در منطقه و فراتر از آن خوشحال و دشمنان، ناراحت و خشمگین شوند.

وی افزود: این پیشرفت ها در زمانی انجام شده است که در تحریم کامل هستیم زیرا برجام هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.

رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که پیام آزمایش موفقیت آمیز موشک " عماد" چیست؟ گفت: یک پیام آن به دوستان ماست که حتی در زمان تحریم می توانیم به خود و نیروهای توانمند خود اتکا کنیم و به این فنآوری ها با قیمت بسیار پایین تر از مشابه خارجی دست یابیم.

کوثری افزود: این موضوع به کشورهای مستقل درس می دهد که نگران نباشند زیرا به توانمندی های داخلی خود می توانند اتکاء کنند.

وی اضافه کرد: پیام آن به دشمنان ما این است که آنها خیال نکنند ایران همان ایران 40 سال پیش است که خودشان آن را اراده می کردند بلکه ایران، مستقل است و خطاهای آنان در کمترین زمان و به شکل پشیمان کننده پاسخ داده می شود.

ارسال نظر: