"آقای ظریف! آیا به شما هم اجازه می‌دهند در انگلیس و آمریکا به هر جا سفر کنید؟"

کدخبر: 1033870

بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما در بیانیه‌ای در خصوص سفر جک استراو به ایران اعلام کرد: آقای ظریف اگر توان برخورد مقتدرانه با نفوذ غربی‌ها را ندارید لااقل پیش پایشان فرش قرمز پهن نکنید

به گزارش «نسیم»، دانشجویان بسیجی دانشگاه صدا و سیما پیرامون سفر جک استراو وزیر خارجه اسبق انگلیس بیانیه ای صادر کردند متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی جناب آقای دکتر ظریف وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با سلام

احتراما به استحضار می رساند پیرو سفر جک استراو وزیر خارجه اسبق انگلیس به شهرهای مختلف کشورمان و ایجاد فضای امنیتی در برخی از شهرها از یک سو و هشدارهای مکرر رهبر انقلاب در چند وقت اخیر بر مسئله نفوذ و لزوم هوشیاری مسئولان و مردم ، نکاتی لازم دانستیم که با شما درمیان بگذاریم.

۱.یک کودتای نظامی و روی کار آوردن حکومت مرکزی قوی در ایران هدفی بود که انگلیسی­ها در 1299 به دنبالش بودند. انگلستان این ماموریت را به ژنرال آیرونسایدی سپرد که به حفاظت از منافع این کشور در ایران از طریق کودتا عمیقا باور داشت.3 اسفند 1299. با هماهنگی آیرونساید رضاخان میرپنج فرمانده قزاق­ها در آن زمان، با تنها سه هزار نیروی نظامی وارد تهران شد و مراکز نظامی و دولتی را اشغال کرد. کودتا با رهبری این ژنرال انگلیسی با موفقیت انجام شد.

2.تهران، مرداد 1332. از چندین ماه قبل دولت ملی در ایران بر سر کار آمده و صنعت نفت ایران هم بعد از سال­ها از کنترل انگلیسی­ها خارج شده بود. رهبران نهضت ملی ایران توانسته بودند با حمایت مردم نفوذ تاریخی انگلستان بر ایران را به خطر بیندازند.انگلستان که منافع خود در ایران را در خطر می دید از چند ماه­ پیش از این تهدید نظامی ایران را آغاز کرد.ایرانی­ها اما این بار نمی­خواستند اعتبار و صنعت نفتشان را تسلیم انگلستان کنند. به همین خاطر انگلیسی ها مقدمات دومین کودتای نظامی در ایران را فراهم کردند.

3.سال 57 اما شرایط ایران تغییر کرد. سیل جمعیت در خیابان­ها در عرض چند ماه پایه­های دیکتاتوری پهلوی و پادشاهی 2500 ساله ایران را به لرزه درآورد! انگلستان پا به پای آمریکا تا اخرین لحظه پشت محمدرضا ایستاد. انگلیسی­ها که همانند آمریکایی ها کنترل بر ایران را حق خود می­دانستند نمی­خواستند نفوذ 150 ساله و منافع خود در این کشور را به این راحتی­ها از دست بدهند. انقلاب اسلامی ایران سرانجام در 22 بهمن 1357 با وجود تمام حمایت هایی که امریکا، انگلستان و دیگر کشورهای غربی از حکومت پهلوی کردند به پیروزی رسید. پیروزی انقلاب هرچند به نفوذ آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای غربی در ایران پایان داد اما آغازی شد برای اقدامات آنها علیه کشورمان.

4.چند ماه بعد . 31 شهریور 1359. صدام جنگی همه جانبه را علیه انقلاب نوپای ایران آغاز می کند.با شروع جنگ تحمیلی انگلستان هم مثل آمریکا و دیگر کشورهای غربی پشت صدام می ایستد تا از یک دیکتاتور دیگر علیه مردم ایران حمایت کرده باشد. 5. اقدامات انگلستان علیه ایران اما به همین­جا ختم نشد. چند سال بعد که امریکایی ها به بهانه پرونده هسته ای دشمنی علیه ملت ایران را شدت می دهند انگلیس باز هم در کنار آمریکا قرار می گیرد و ادعای تلاش ایران برای دستیابی به بمب اتم را مطرح می کند. براساس همین ادعای تایید نشده، انگلیسی­ها باز هم در کنار امریکا در صف مقدم تحریم علیه مردم ایران می ایستند. 6. اقدامات انگلیس علیه ایران البته به این موارد منتهی نمی شود.آنها رسانه­ی دولتی خود، بی­بی­سی را هم در این سالها برای دخالت در امور داخلی ایران عصای دست خود کرده اند! رسانه دولتی انگلیس که با یک پیام رادیویی نقش مهمی در اجرای کودتای 28 مرداد داشت در سال­های اخیر هم نقش خود را در به راه انداختن و حمایت از حوادثی مانند فتنه سال 88 با تلویزیون فارسیش به­خوبی ایفا کرد. این شبکه از روزهایی پیش از انتخابات ریاست­جمهوری در ایران ، با برنامه های متعدد سعی کرد وجود تقلب در انتخابات ایران را القا کند.

در ادامه و در شرایطی که هنوز مردم در صف های رای حضور داشتند و صندوق های اخذ رای هنوز باز نشده بود بی بی سی این بار هم درست مانند کودتای 28 مرداد رمز آغاز اغتشاشات در ایران را اعلام کرد. در روزهای پس از آن نیز نه تنها تریبون بی بی سی فارسی به صورت کامل در اختیار اغتشاشگران قرار گرفت بلکه این شبکه سعی می کرد با شگردهای مختلف اغتشاشات را ساماندهی کند و نقشه مقامات آمریکا و کشورش را مخدوش کردن تصویر جمهوری اسلامی ایران را در نگاه جهانیان به خوبی پیاده سازد. 7.با شکست فتنه آمریکایی - انگلیسی - اسرائیلی سال 88 ، اقدامات ضد ایرانی مقامات انگلیسی در همراهی با آمریکا به بهانه حقوق بشر، شدت گرفت. آن هم با دفاع از افرادی که در سال 88 انقلاب اسلامی مردم و اصل نظام سیاسی ایران را هدف قرار داده بودند. سیاست خارجی ایران و حمایت از گروه­های مقاومت هم در این سال­ها، به مانند آمریکا به مذاق انگلستان هم خوش نیامد! 8.با آغاز به کار دولت یازدهم در ایران و شروع دور جدید مذاکرات هسته ای، ادبیات مقامات انگلیسی در مقابل ایران همچون دوستان امریکاییشان تغییر کرد. ادبیاتی که در آن، انگلیسی ها خود را علاقمند به رابطه با ایران معرفی می کردند و تلاش ایران برای حل موضوع هسته ای را می ستودند.

در این فضای جدید گفتگو ها و رفت و آمدها میان مقامات دو کشور شکل جدیدی پیدا کرد و بازگشایی سفارت انگلیس در تهران که از مدتی قبل غیرفعال شده بود به محور بحث ها تبدیل شد. با این همه اما خیلی زود مشخص شد انگلیسی­ها باز هم یکی به نعل می­زنند و یکی به میخ! هنوز امضای نمایندگان انگلیس بر روی توافق ژنو خشک نشده بود که انگلیسی­ها همانند شرکای آمریکاییشان همان راه سابق را در مورد پرونده هسته­ای ایران پیش گرفتند.

9.نخست­وزیر انگلیس حتی با وجود مذاکره مستقیم با نمایندگان ایران درخصوص موضوع هسته­ای هنوز هم از تغییر رژیم در ایران سخن می­گوید.البته تکرار مواضع سابق از سوی مقامات انگلیسی تنها در موضوع هسته ای اتفاق نیفتاد. گویا انگلستان که در ادبیات مردم ایران به روباه پیر استعمار معروف است در پاسخ به اقدامات اعتماد ساز ایران هم ،همان راهی را می رود که آمریکا می رود تا نشان دهد روباه هم، مانند گرگ تغییر نمی کند.

10.پیمان پاریس و جداکردن افغانستان از ایران،کودتای 28مرداد و براندازی دولت ملی، حمله به سفارت ایران در لندن، ایجاد و حمایت از فرقه های انحرافی مثل بهاییت و صوفیه و داعش و شیعیان لندنی، پناه دادن به منافقین و سلمان رشدی و حمایت ازمخالفان نظام جمهوری اسلامی و جاسوسی و چپاول و غارت نفت ایران و ایجاد تفرقه در بین قومیت ها و صدها مورد دیگر که در پرونده سیاه روباه پیر ثبت شده است هیچگاه از حافظه تاریخی ایرانیان فراموش نمی شود.حال با وجود این سیاهه جنایات روباه پیر چه شده است مسئولان وزارت خارجه کشورمان را که اجازه می دهند دیپلمات های انگلیس که جز دشمنی و عناد در حق ملت ایران چیزی روانداشته اند و دستشان به خون هزاران بیگناه در سراسر جهان آلوده است بدون عذرخواهی از ملت شریف ایران، درب های سفارتشان در ایران را دوباره باز کنند و در خیابان های کشور آسوده و اتوکشیده قدم زده و به هر کجای کشور که دلشان خواست سفر کنند و با طبقات مختلف جلسه بگذارند.

آقای دکتر ظریف!آیا به اتباع ایرانی و خبرنگاران ایرانی چنین اجازه ای داده می شود که در آمریکا و انگلیس به هر جایی خواستند سفر کنند و با هر که دلشان خواست جلسه بگذارند؟ بالاتر از این آیا به شما هم اجازه می دهند در انگلیس و آمریکا به هر جایی خواستید سفر کنید و با هر که خواستید جلسه بگذارید!

آقای دکتر ظریف وقتی در دوره حضرتعالی نماینده کشورمان را به سازمان ملل راه نمی دهند و مقامات عربستان سعودی درخواست شما را بدون جواب می گذارند.و معلمانمان را در امارات سر می تراشند توقع چنین امری از شما کمی شاید دور از واقعیت به نظر برسد.اما این خواسته حداقلی ملت شریف ایران است که لااقل اگر توان برخورد مقتدرانه با نفوذ غربی ها و آمریکایی ها را ندارید لااقل پیش پایشان فرش قرمز پهن نکنید و برای آسودگی خاطر یک مقام انگلیسی و خانواده اش فضای امنیتی را در شهرهای کشور حاکم نکنید. و من ا...توفیق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما

ارسال نظر: