لاوروف و ظریف تلفنی گفتگو کردند

کدخبر: 1034154

وزیران امورخارجه روسیه و ایران در این گفتگوی تلفنی که به ابتکار طرف روسی انجام شد در مورد بحران سوریه و راه‌های حل و فصل سیاسی آن رایزنی کردند

به گزارش «نسیم»، ایرنا نوشت:

وزارت امور خارجه روسیه خبر داد: وزیران امور خارجه روسیه و جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در گفت و گوی تلفنی در مورد بحران سوریه و راههای حل و فصل سیاسی آن گفتگو و تبادل نظر کردند.

لاوروف و ظریف در این گفت و گوی تلفنی که به ابتکار طرف روسی انجام گرفت، در خصوص اوضاع سوریه با توجه به مبارزه با گروه های تروریستی در این کشور گفتگو کردند.

دو طرف همچنین در خصوص آغاز روند حل و فصل سیاسی مسایل سوریه و فراهم آوردن شرایط لازم از جمله انسجام حمایت های بین المللی از تلاش ها در این زمینه با مشارکت کشورهای اصلی منطقه تبادل نظر کردند.

این دومین گفت و گوی تلفنی وزیران خارجه ایران و روسیه در یک هفته اخیر است که در آن مسایل مهم منطقه به ویژه مساله سوریه مطرح می شود.

وزیران امور خارجه روسیه و جمهوری اسلامی ایران روز شنبه نیز در گفت و گویی تلفنی بر لزوم افزایش تماس ها برای حل بحران های منطقه و بازگرداندن ثبات و امنیت به خاورمیانه تأکید کردند.

لاوروف در تماس تلفنی روز شنبه، وزیر امور خارجه ایران را در جریان محتوا و نتایج نشست اخیر در شهر وین اتریش که با موضوع سوریه برگزار شد، قرار داد.

ظریف نیز دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران را برای حل بحران جاری تشریح کرد و نقش محوری مردم سوریه در هر گونه راه حل برای پایان جنگ در این کشور را مورد تاکید قرار داد.

نشست چهارجانبه آمریکا، روسیه، عربستان و ترکیه برای بررسی بحران سوریه روز جمعه در وین و بدون حضور ایران برگزار شد.

لاوروف پیش و پس از این دیدار در گفت و گو با خبرنگاران بر لزوم جلب مشارکت ایران در مذاکرات برای حل و فصل سیاسی مسایل سوریه تاکید کرد.

وزیر امورخارجه روسیه روزشنبه با تاکید بر ادامه مواضع مسکو در مشارکت تهران در مذاکرات برای حل و فصل بحران سوریه اعلام کرد: تلاش های بین المللی برای حل و فصل سیاسی مساله سوریه بدون جلب مشارکت ایران بی فایده است.

«سرگئی لاوروف» در گفت و گو با شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه در باره اجلاس اخیر چهارجانبه وین برای حل مساله سوریه گفت: با برگزاری اجلاس برای حل مساله سوریه در چنین چارچوبی موافقت کرده و درعین حال به شرکای خود اعلام کردیم که تلاش برای ایجاد چنین گروهی به منظور حمایت از روند حل و فصل سیاسی مسایل سوریه بدون مشارکت ایران بی فایده و بی حاصل است.

وی افزود: براین باوریم که در شرایط کنونی باید کشورهای مصر، قطر، اردن و امارات متحده عربی را هم در مذاکرات در باره مساله سوریه مشارکت داد.

ارسال نظر: