زارعان: امروز در صنعت هسته‎‌ای خودکفا شده‌ایم

کدخبر: 1041835

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: باید با بصیرت، واقعیت‌ها و نتایج به دست آمده در مذاکرات را ببینیم/ مسئولان نظام با ۱۲ سال مذاکره، ۲۲ ماه تلاش مضاعف و با رهنمودهای رهبری، توانستند مقابل زیاده‌خواهی دشمنان ایستادگی کنند

اصغر زارعان در سمینار آشنایی با بهره وری و تامین امنیت نیروی انسانی در حضور معاونان و مدیران اداری و مالی شرکت های تابعه صنعت هسته ای گفت: در گذشته در حوزه تامین مواد و تجهیزات فنی به خارج وابسته بودیم اما امروز در صنعت هسته ای خود کفا شده ایم.

معاون سازمان انرژی اتمی و دبیر کمیته امنیت فناوری هسته ای افزود: بیگانگان با اجماع بین المللی پرونده ای ساختگی ایجاد و با عملیات روانی و اتهام سازی تلاش کردند چالش هایی را با تحریم و قطعنامه های مختلف برای جلوگیری از پیشرفت صنعت صلح آمیز هسته ای کشور ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: اما مسئولان دلسوز نظام با 12سال مذاکره، 22 ماه تلاش مضاعف و بی وقفه و با هدایت و رهنمود های مقام معظم رهبری، توانستند توطئه های آنها را خنثی و در مقابل زیاده خواهی آنها ایستادگی کنند.

زارعان گفت: در زمان حاضر نیز باید با بصیرت، واقعیت ها و نتایج به دست آمده در مذاکرات را ببینیم و به شایعات و سخنان بی اساس افراد ناآگاه توجه نکنیم و از این دستاوردها دفاع کنیم.

دبیر کمیته امنیت فناوری هسته ای افزود: راهبردهای ما اجرای هوشمندانه برجام است که در قالب کارگروه داخلی سازمان موارد فنی و حقوقی با جزئیات مورد بررسی قرار می گیرد. در این چارچوب صیانت از نیروی انسانی متخصص، اثرگذار و حفظ دانش بومی هسته ای از اهداف اصلی سازمان بوده و سیاست مسئولان، تکریم پرسنل است.

زارعان ادامه داد: دشمن به دنبال این است که ذائقه های ما را شناسایی کند و بارها خواستند از طریق نیروی انسانی و فروش تجهیزات معیوب و تزریق بدافزارهای رایانه ای اهداف خود را دنبال کنند و همچنین تلاش دارند با ارائه تفسیرهای متفاوت و متناقض از موضوع هسته ای، سبب ایجاد اختلاف گردند که با هوشیاری، دقت عمل و اقدام به موقع متخصصان این صنعت ناکام مانده اند.

وی همچنین با گرامیداشت هفته بسیج و یاد شهدای صنعت هسته ای بیان کرد: بسیج یعنی حضور فعالانه و با بصیرت توام با جهاد علمی و روحیه خودباوری که امام راحل(ره) آن را در کشور پایه گذاری کرد و تاکنون آثار و برکات ارزشمند آن را در تمام عرصه های پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بویژه صنعت هسته ای شاهد بوده ایم.

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: امید است با همدلی و انسجام بیشتر و همچنین اشاعه فرهنگ و تفکر بسیجی بتوانیم در جهت پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی گام برداریم.

ارسال نظر: