تخت‌روانچی با وزیر تجارت خارجی اکوادور دیدار کرد

کدخبر: 1042078

درادامه سفر منطقه‌ای معاون وزارت خارجه ایران به آمریکای جنوبی، وی روز چهارشنبه با "دیگو آئولستیا والنسیا" وزیر تجارت خارجی اکوادور دیدار و گفتگو کرد/ تخت‌روانچی همچنین با "گابریلا ریوا ندریا" رئیس مجلس ملی اکوادور نیز دیدار کرد

به گزارش «نسیم»، درادامه سفر منطقه ای مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه به آمریکای جنوبی، وی روز چهارشنبه با "دیگو آئولستیا والنسیا" وزیر تجارت خارجی اکوادور دیدار و گفت و گو کرد.

در این ملاقات که در آن کارشناسان ارشد این وزارتخانه نیز حضور داشتند، دو طرف ضمن غنیمت شمردن فرصت لغو تحریم های ظالمانه علیه ایران، بر همکاری هرچه بیشتر در همه زمینه ها از جمله تجارت مستقیم کالا تاکید کردند.

تخت روانچی گفت: در گذشته ، تبادلات از طریق کشورهای ثالث صورت می پذیرفت که باعث ایجاد هزینه بیشتر در تجارت دو کشور بود اما اکنون با لغو تحریم ها می توان به تعمیق روابط و بسترسازی برای روابط در همه زمینه های ممکن پرداخت.

وی افزود: کمیسیون مشترک بعدی دو کشور درآینده ای نزدیک با سفر آئولستیا والنسیا به ایران تشکیل شود و بتواند ضمن هموار سازی زمینه برای برقراری روابط، همکاری های دو طرف را در همه عرصه ها سبب ساز شود.

«دیگو آئولستیا والنسیا» نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ایران به اکوادور گفت: خبر خوب لغو تحریم ها را شنیدم و خوشحال شدم که موانع تجارت مستقیم دو کشور برطرف خواهند شد.

وی افزود : معتقدم آینده روشنی در روابط دو طرف وجود خواهد داشت و می توانیم برای حضور بازرگانان دو کشور در کشورهای خود برای تجارت برنامه ریزی کنیم.

معاون اروپا آمریکای وزارت امور خارجه در ادامه به مزیت های منطقه ای ایران اشاره و خاطرنشان کرد:ایران می تواند به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و دارا بودن بنادر فعال درجنوب کشور، کالاهای اکوادوری را با هزینه کمتر به کشورها ی منطقه که محصور در خشکی هستند مانند افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی انتقال دهد.

درپایان این ملاقات، تخت روانچی اظهارامیدواری کرد که بتوان زمینه افزایش توریسم را هم میان دو کشور فراهم کرد.

ارسال نظر: