جلال‌فرد: آقای رئیس جمهور! دانشگاه را از وضع سیاست‌زده و سیاست‌بازی نجات دهید

کدخبر: 1042952

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در حضور رئیس‌جمهور گفت: امروز نظام بانکی به گرانیگاه فساد اقتصادی در کشور بدل شده، در حالی که عمر دولت از نیمه گذشته هنوز تحول دگرگون کننده‌ای رخ نداده است

به گزارش «نسیم»، خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

محمدجواد جلال فرد به عنوان نماینده اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی به عنوان دهمین و آخرین سخنران پیش از سخنرانی رئیس جمهور گفت: خرسندیم از اینکه بالاخره بعد از دو سال اجازه داده شد تا در مراسم 16 آذر به بیان دیدگاه های خود بپردازیم و نگاه جنبش دانشجویی به دولت ها بر خلاف احزاب و گروه های سیاسی، نگاه صفر و یکی نیست .

وی افزود: ‌همه دولت ها نقاط قوت و ضعفی دارند که رسالت جنبش دانشجویی تثبیت نقاط قوت و مطالبه از مسئولان برای رفع نقاط ضعف است دانشگاه محل پرسشگری و مطالبه گری است لذا لازم می دانیم به برخی مشکلات جدی در عرصه اداره کشور اشاره کنیم.

نماینده اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: بیش از دو سال است که حوزه زمین و مسکن به عنوان تولید مولد و محرک اقتصاد به دلیل اتخاذ سیاست های اشتباه گرفتار رکود شده است و حداقل نیمی از رکودی که در حال حاضر در کشور وجود دارد نتیجه عملکرد وزارت راه و شهر سازی است.

این دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه تهران افزود: حوزه مسکن در حال حاضر به علت نبود شفافیت اطلاعات و ترجیح گروه ها و افراد خاص بر منافع ملی و وجود افراد ناتوان و نالایق در ساختارهای تصمیم گیری و تصمیم سازی آن، مهم ترین مشکل مردم و کشور شده است.

جلال فرد افزود: همانطور که متوجه شدید در خصوص آثار تورمی خط اعتباری مسکن مهر غلو شده بود و عامل اصلی تورم در سال 91 و 92 افزایش نرخ ارز بوده است.

وی اضافه کرد: شاهد این موضوع افزایش بی سابقه نقدینگی در دولت جنابعالی از 594 به 920 هزار میلیارد تومان است که با تثبیت نرخ ارز، نقدینگی تورم نداشته است.

نماینده اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: نگرانیم دولت شما از ناحیه اتخاذ سیاست های اشتباه ضعیف ترین وزارتخانه دولت ،‌ بیشترین ضربه را ببیند و با سیاست های تحریک تقاضا و افزایش قیمت یک باره مسکن ، تورم سنگینی را در کشور شاهد باشیم و این زیبنده دولت شما نیست که مسکن روستایی عملا تعطیل و مسکن مهر رها شده باشد و بیش از یک میلیون خانوار مستضعف را سرگردان کرده باشند.

جلال فرد همچنین با انتقاد از مدیریت شهری افزود: امروز درامد شهرداری های 8 کلان شهر کشور با بودجه دولت برابری می کند درامدهایی که غالبا از محل تراکم فروشی و اوراق مشارکت کسب می شود.

وی ادامه داد: با وجود این حجم درامدها، شهرداری ها متاسفانه هیچ گونه احساس وظیفه ای در قبال اشتغال جوانان به عنوان مهم ترین مشکل کشور ندارند و این به دلیل قطع بودجه شهرداری از بودجه عمومی توسط دولتها و رها کردن این نهاد اثرگذار در اقتصاد است.

جلال فرد گفت: جا دارد دولت محترم بحث الزام ورود شهرداری ها به اقتصاد مقاومتی و مشارکت انان در اشتغال زایی و حل مشکلات اساسی کشور را به طور جدی در دستور کار قرار دهد و ما معتقدیم تنها با اصلاح ساختاری این حوزه بسیاری از مشکلات جوانان و دانشجویان از جمله ازدواج و اشتغال آنان حل خواهد شد.

وی افزود: اگر این اصلاح ساختاری در حوزه های بانکی، اتاق بازرگانی و دیگر نهاد های اقتصادی رخ دهد دیگر چشم مسئولین ما به خارج از ایران برای حل مشکلات نخواهد بود که همچون وزیر صنعت اعلام کنند به دنبال واردات مدیران از خارج از کشور هستند.

نماینده اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی با بیان اینکه گزافه نگفتیم اگر بگوییم امروز اصلاح نظام بانکی کشور در راس همه مشکلات و چالش هاست تصریح کرد: امروز نظام بانکی به گرانیگاه فساد اقتصادی در کشور بدل شده است و شما اگرچه بارها در سخنرانی ها به خوبی بر مسئله اصلاح نظام بانکی تاکید کرده اید لکن متاسفانه در حالی که عمر دولت از نیمه گذشته است هنوز تحول دگرگون کننده ای رخ نداده و واگذاری اصلاح نظام بانکی به مردانی از همان نظام ، آزموده را آزمودن خطاست.

جلال فرد افزود: آقای رئیس جمهور دانشگاه را از وضع سیاست زده و سیاست بازیی که در آن اتفاق می افتد نجات دهید.

وی گفت: اگر قرار است مشکلات را حل کنیم همه باید دست به دست هم بدهیم که مشکلات ساختاری را حل کنیم.

ارسال نظر: