محمدرضا خاتمی: در جمهوری اسلامی هیچ محدودیتی برای افکار وجود ندارد

کدخبر: 1043011

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در دانشگاه شهید بهشتی گفت: وجود افکار شکاک و افرادی که علیه دین صحبت می‌کنند آن زمان خطرناک است که صاحبان دین نتوانند پاسخی برای آن داشته باشند و جواب آن را بدهند

به گزارش «نسیم»، ایرنا نوشت:

سید محمدرضا خاتمی روز دوشنبه در مراسم روز دانشجو که توسط انجمن اسلامی دانشجویان آزادی خواه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد ضمن گرامیداشت روز 16 آذر و شهدای این روز افزود: صحنه ای که امروز ما در این دانشگاه و دانشگاه های کشور شاهد هستیم نشان دهنده واقعیاتی در کشور ما است.

وی ادامه داد: به رغم پیشرفت ها و تغییرات گوناگون در کشور می بینیم همچنان در دانشگاه ها ندا و آوای سالیان پیش شنیده می شود و دانشجویان فریاد آزادی خواهی سر می دهند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ملت ما به دنبال آزادی و حرمت انسانی است و جنبش دانشجویی به رغم تنگناها تداوم داشته و مایه حیات کشور شده است.

وی افزود: دانشجویان همیشه به افق ها نگاه کردند و اسیر توهمات در جامعه خود نشدند و وامدار هیچ جریان سیاسی خارج از دانشگاه نبودند.

خاتمی با تاکید بر اینکه جنبش دانشجویی همچنان تداوم داشته و خدشه دار نشده است؛ تصریح کرد: فریاد امروز دانشجویان فریادی است که سال ها و دهه های گذشته دانشجویان دیگر سردادند و این نشانه زنده بودن جنبش دانشجویان است.

این فعال سیاسی گفت: دانشجویان از متن جامعه برآمده اند و از مشکلات خبر دارند و این باعث شده که جنبش دانشجویی را زنده و رو به جلو ببرند.

خاتمی در ادامه سخنان خود ویژگی مهم دانشگاه را پیوستگی سه عنصر مهم عنوان کرد که برای زندگی انسان ها اهمیت دارد و گفت: علم ،آزادی و پیشرفت و توسعه وقتی با هم جمع شوند می توان انتطار داشت که ملت ها از عقب ماندگی رها شوند.

وی با بیان اینکه هر مکتبی که ایمانی به خود نداشته باشد جلوی آزادی اندیشه را می گیرد،گفت: در جمهوری اسلامی هیچ محدودیتی برای افکار وجود ندارد و از کانالیزه کردن اندیشه ها خبری و اثری نخواهد بود؛ همه باید آزاد باشند تا افکار و اندیشه خود را بیان کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: وجود افکار شکاک و افرادی که علیه دین صحبت می کنند آن زمان خطرناک است که صاحبان دین نتوانند پاسخی برای آن داشته باشند و جواب آن را بدهند. اگربه مردم آزادی فکر ندهیم مردم هرگز فکرشان در مسایل دینی رشد نمی کند.

خاتمی خاطرنشان کرد: آنچه امروز در خیلی از جاها به نام دین ارائه می شود با روح واقعی دین و انقلاب مطابقت ندارد.

وی تصریح کرد: اگر اجرای بدون تنازل قانون اساسی درخواست جریان اصلاحات است به خاطر آن است که آنچه باعث قوام انقلاب می شود اجرای کامل آن است که مردم را دارای حق و حقوق می داند.

ارسال نظر: