لوایح مناطق آزاد به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شدند

کدخبر: 1043135

پس از اخطار احمد توکلی و با پیشنهاد علی لاریجانی، نمایندگان مجلس با ارجاع لوایح مناطق آزاد برای تجمیع و رفع مشکلات قانونی آن به کمیسیون اقتصادی پارلمان موافقت کردند

به گزارش «نسیم»، فارس نوشت:

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان با پیشنهاد رئیس مجلس، لوایح ایجاد مناطق آزاد به کمیسیون اقتصادی پارلمان برای تجمیع و رفع مشکلات مربوطه ارجاع داد.

در جریان بررسی لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری در مهران و اردبیل، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس در اخطاری قانونی اظهار داشت: بر اساس اصل 75 قانون اساسی اضافه کردن مناطق آزاد به لایحه برای دولت بار مالی ایجاد خواهد کرد.

نماینده تهران در مجلس همچنین گفت: اینکه در لایحه بنویسند ایجاد منطقه آزاد برای دولت هزینه‌آور نیست مشکلی را حل نمی‌کند.

در ادامه این جلسه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار احمد توکلی توضیح داد: ایجاد مناطق آزادی مانند مهران و اردبیل که در لایحه دولت ذکر شده است، مشکلی از لحاظ اصل 75 قانون اساسی نخواهد داشت اما اگر موارد دیگری در کمیسیون اضافه شده است، باید موافقت دولت در این زمینه اخذ شود تا اشکال اصل 75 قانون اساسی به آن وارد نشود و شورای نگهبان نیز کل لایحه را رد نکند.

وی افزود: با توجه به مطرح شدن 4 لایحه در خصوص مناطق آزاد تجاری، باید این لوایح تجمیع و همچنین موافقت دولت در خصوص ایجاد مناطق آزاد اخذ شود تا مشکل از بابت قانون اساسی در این رابطه ایجاد نشود.

سپس وکلای ملت با 159 رأی موافق، 11 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در جلسه با ارجاع لوایح مناطق آزاد به کمیسیون اقتصادی پارلمان برای تجمیع و رفع مشکلات مربوطه موافقت کردند.

ارسال نظر: