روایت تازه‌ای از اتفاقات روز گذشته و امروز دانشگاه شهید چمران اهواز

کدخبر: 1043247

ضرب و شتم دانشجویان در دانشگاه شهید چمران از سوی "اوباش" ادامه دارد؛ پس از ضرب و شتم مسئول بسیج این دانشگاه، صبح امروز یکی از دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشجویان نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفت

به گزارش خبرنگار «نسیم»، در برنامه تریبون آزاد امروز انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز که با موضع "جنبش های دانشجویی" در حال برگزاری بود، تعدادی از دانشجونماها با حمله به یک دختر محجبه سعی در آزار و اذیت وی را داشتند که یکی از اعضاء اصلی انجمن اسلامی دانشجویان -علی قائد رحمت- در دفاع از این دختر دانشجو اعتراض می کند که توسط تعدادی از جریان طیف تندرو انجمن این دانشگاه با ضرب و شتم مواجه می شود. این اتفاق در حالی رخ داد که روز گذشته نیز این دانشگاه با حاشیه های زیادی همراه بود.

ماجرا از این قرار است که، جهانبخش خانجانی سخنگوی وزارت کشور در دوران اصلاحات و یکی از مجومان فتنه 88 روز گذشته برای سخنرانی در دانشگاه شهید چمران حاضر می شود که با اعتراض دانشجویان همراه می شود.

دانشجویان معترض با تجمع در جلو درب سالن محل برگزاری سخنرانی با دست نوشته هایی چون "چمرانی بیدار است از فتنه گر بیزار است"، "فتنه گر حیا کن دانشگاه رو رها کن" خواستار لغو سخنرانی این محکوم فتنه شدند.

طبق گزارش های رسیده، پیگیری های دانشجویان و تشکل های دانشجویی برای لغو مجوز این برنامه بی نتیجه مانده و دانشجویان در کمال تعجب شاهد تلاش با مسئولان برای برگزاری این مراسم بودند.

از طرفی دیگر یکی از سخنرانان روز گذشته این دانشگاه، آذر منصوری یکی دیگر از فعالان فتنه 88 بود که بنا بر اظهارات وکیل مدافعش به دلیل اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات، تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی به حبس محکوم شده است، و در برنامه هفته گذشته یاسوج نیز حضور وی با حاشیه هایی همراه بود، این مسئله بر حساسیت دانشجویان افزود.

یکی از دانشجویان درباره حضور این دو محکوم فتنه می گوید: با مشخص شدن سوء پیشینه نام بردگان و آگاهی از حوادثی که این دو در سایر دانشگاه ها موجب شده بودند و پیش بینی حاشیه های زیاد در استان خوزستان مراتب اعتراض شدید دانشجویان در خصوص اجرای این برنامه به ریاست دانشگاه و حراست منتقل شد ولی عزمی جهت لغو این برنامه مشاهده نشد. در ادامه موضوع از طریق فرماندار شهر اهواز پیگیری شد که متاسفانه وی به برگزاری این برنامه با وجود پیش بینی حاشیه تمایل داشتند.

گفتنی است این برنامه تحت عنوان برنامه ی روز دانشجو از سوی انجمن دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام! برگزار شده است، جمعیت زیادی از دانشجویان در پشت سالن برنامه نسبت به این برنامه اعتراض کردند.

جالب است سخنرانان این مراسم تحت تدابیر شدید حفاظتی و هماهنگی و برنامه ریزی شخص استاندار خوزستان و فرماندار اهواز وارد دانشگاه شده و از درب اضطراری وارد سالن اجتماعات دانشکده علوم شدند. پس از ورود آنان به سالن و سردادن شعار های دانشجویان خارج از سالن، از ورود دانشجویان معترض به برنامه ممانعت به عمل آمد و تعدادی از دانشجویان نیز مورد ضرب و شتم برگزار کنندگان برنامه قرار گرفتند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه که در سالن اجتماعات حضور پیدا کرده بود توسط برگزارکنندگان مجروح و راهی بیمارستان شد. همین مسئله باعث اعتراض بیشتر دانشجویان شده و برنامه نیمه کار با خروج این دو سخنران به پایان می رسد.

اما از حاشیه های این برنامه می توان به نصب پوستر تصاویر سران فتنه و استفاده از نماد سبز در محل سخنرانی بود. که به نظر می رسد با هماهنگی قبلی با مسئولان دانشگاهی همراه بوده است.

از طرفی دیگر مهدی طرفی؛، جانشین مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز، امروز در مصاحبه ای با «خبرنامه دانشجویان ایران»، گفت: حضور افراد فتنه گر و اشخاصی که جرم آنها ثابت شده در محیطی علمی مثل دانشگاه بغیر از ایجاد جو تشنج در دانشگاه و بر هم زدن محیط علمی دانشگاه چیزی دیگر ندارد. دانشجویان متقاضی می توانند در برنامه های کرسی های آزاد اندیشی و تریبون آزاد هایی که از طرف تشکل های مختلف برگزار میشود حضور یافته و در آنجا دید گاه های خودرا مطرح کنند.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که روز گذشته در دانشگاه شهید چمران اهواز رخ داد، ماحصل سوء تدبیر ریاست دانشگاه و مسئولین استان بود چونکه که سوابق این افراد معلوم الحال که خود به خطاهایشان اعتراف کرده اند کاملا مشخص است . مسئولین دانشگاه و استان که که متاسفانه راه را برای حضور این فتنه گران به دانشگاه باز کرده اند باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

مهدی طرفی گفت: مسئولین دانشگاه که با سهل انگاری و نادیده گرفتن فضای علمی دانشگاه، به سیاسی کاری می‌پردازند و از این طریق فضای دانشگاه را ملتهب می‌کنند باید بگویند چرا به دنبال این هستند که رفت و آمد فتنه گران و دشمنان قسم خورده نظام را تبدیل به یک امر عادی در دانشگاه کنند.

وی اضافه کرد : حضور پرشور دانشجویان انقلابی در دانشگاه شهید چمران موجب فخر دانشگاه است و شور موجود بین دانشجویان موجب خوشایندی است اما حضور افراد محکوم در فتنه جو سالم و علمی دانشگاه را برهم می زنند و دانشگاه را به باشگاه احزاب سیاسی تبدیل می کند.

ارسال نظر: