وزیر خارجه چین: گزارش اخیر آژانس گام بلندی در جهت بسته شدن پرونده PMD است

کدخبر: 1043906

"وانگ یی" گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در باره فعالیت‌های هسته‌ای ایران، به ویژه بخش مربوط به موضوع PMD را گام بلندی در جهت بسته شدن پرونده PMD و اجرای کامل برجام دانست

به گزارش «نسیم»، ایرنا نوشت:

"وانگ یی" که اخیرا برای شرکت در کنفرانس "قلب آسیا" به پاکستان سفر کرده بود، بعد از دیدار با محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این اجلاس در گفتگویی اظهار داشت: ما هم از این که گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی می تواند به بسته شدن پروند پی.ام.دی منجر شود و شرایط مطلوب را برای اجرای کامل برجام فراهم کند، بسیار خوشحالیم.

وزیر امور خارجه چین گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی در باره فعالیت های هسته ای ایران، به ویژه بخش مربوط به موضوع پی.ام.دی (ابعاد نظامی احتمالی) را گام بلندی در جهت بسته شدن پرونده پی.ام.دی و اجرای کامل برجام دانست.

وی گفت: مقدمات اجرای برجام، طبق برنامه، درحال عملیاتی شدن است و گزارش جدید یوکیا آمانو هم کمک موثری در تسهیل و تسریع این روند محسوب می شود. ایران و چین دو دوست خوب هستند و ما هم امیدواریم که تحریم ها در نزدیک ترین زمان ممکن لغو شود.

وزیر امور خارجه چین همچنین گفت که در دیدار با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود در حاشیه کنفرانس 'قلب آسیا' در پایتخت پاکستان، درباره روند اجرای برجام و نقش و مسئولیتی که چین قرار است در بازطراحی راکتور اراک به عنوانی بخشی از اجرای برجام ایفا کند، گفتگو کرده است.

ارسال نظر: