تخت‌روانچی: قطعا مصوبه کنگره آمریکا مغایر با برجام است

کدخبر: 1046650

معاون وزارت خارجه درباره قانون محدودیت ویزای آمریکا گفت: هیئت ایرانی در ۱۰ روز اخیر تلاش زیادی کرد تا با این حرکت مقابله کند/ تلاش‌های ما منجر به نامه کری شد/ در حال بررسی هستیم چه اقدامی در مقابل این مصوبه انجام دهیم

به گزارش «نسیم»، فارس نوشت:

مجید تخت روانچی در ارتباط زنده با بخش خبری 21 شبکه یک سیما با بیان اینکه برجام دشمنان زیادی در خارج از کشور دارد و در طول مذاکرات هم صهیونیست‌ها تلاش داشتند توافق به نتیجه نرسد، گفت: این انتظار را داشتیم که دشمنان بعد از تصویب هم برای تخریب آن تلاش کنند.

وی افزود: هیأت ایرانی در 10 روز اخیر تلاش زیادی کرد تا با این حرکت تبعیض آمیز کنگره مقابله کند. در حال بررسی هستیم که چه اقدامی در مقابل این مصوبه انجام دهیم.

روانچی با اشاره به نامه امروز کری به ظریف اظهار داشت: در نامه کری به صراحت اعلام شده راه‌هایی برای مقابله با این قانون دارند و برجام را نقض نخواهند کرد.

معاون وزیر خارجه با بیان اینکه ما با کنگره مذاکره نکردیم و با دولت آمریکا مذاکره کرده‌ایم، تصریح کرد: دولت آمریکا را مسئول اجرای برجام می‌دانیم.

وی اضافه کرد: جان کری گفته ابزارهای لازم برای مقابله با این قانون را دارند. ما براساس مکانیسمی که در برجام هست پیش می‌رویم و تلاش‌های ما در 10 روز اخیر منجر به نامه کری شد. این مصوبه فقط مورد اعتراض ما نیست و کشورهای اروپایی نیز معترض هستند.

معاون ظریف افزود: قطعا مصوبه کنگره آمریکا مغایر با برجام است. باید صبر کنیم و ببینیم دولت آمریکا در عمل چه می‌کند.

به گفته وی هیچ مانعی نباید در راه اجرای برجام ایجاد شود و در صورت ایجاد مانع اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

وی افزود: از آنجا که هیچ کدام از حامیان تروریسم در جمع موافقان برجام قرار ندارند می‌توان اینگونه استنباط کرد که کاسه‌ای زیر نیم کاسه است.

ارسال نظر: