رئیس جمهور با نخبگان و مسئولان شهرستان ری دیدار کرد

کدخبر: 1047254

حسن روحانی در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به شهرستان ری، پس از سخنرانی در اجتماع باشکوه مردم، ظهر چهارشنبه با نخبگان، برگزیدگان و مسئولان این شهرستان دیدار و گفتگو کرد

به گزارش «نسیم»، ایرنا نوشت:

جلسه دیدار روحانی با برگزیدگان، نخبگان و مسئولان شهرستان ری، در تالار شیخ صدوق دانشگاه قرآن و علوم حدیث شهرری برگزار شد.

قرار است در این نشست از کتاب سیره پیامبر اکرم(ص) نوشته آیت الله محمد محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با حضور رئیس جمهوری رونمایی شود.

رئیس جمهوری در قالب سومین سفر استانی دولت به تهران و بیست و چهارمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید، صبح امروز وارد شهرستان ری شد.

روحانی پس از ورود به شهرستان و در میان خیل عظیم استقبال کنندگان، وارد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) شد و پس از زیارت مضجع شریف حضرت عبدالعظیم حسنی و امامزاده طاهر و حمزه در اجتماع بزرگ مردم این شهرستان حاضر شد.

در اجتماع بزرگ مردمی و سخنرانی رئیس جمهوری در جمع مردم شهرری، آیت الله ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهوری، مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حسین شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات، دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی رئیس سازمان بنیاد شهید وامور ایثارگران،حجت الاسلام نمازی رئیس دفتر امور روحانیت در قم، مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان، فرماندار شهرری و امامان جمعه شهرری، باقرشهر،حسن آباد و خاوران حضور داشتند.

رئیس جمهوری با اشاره به مهمترین مشکلات شهرستان ری در حوزه آب، محیط زیست و کمبود امکانات بهداشتی گفت: طرح هایی در راستای حل این مشکلات با اعتباری بالغ بر 432 میلیارد تومان تا شش ماه نخست سال 96 دراین شهرستان اجرا، تکمیل و به بهره برداری می رسند.

حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه دیدار با برگزیدگان و نخبگان شهرستان ری که در تالار شیخ صدوق دانشگاه قرآن وعلوم و حدیث شهرری برگزار شد افزود: مشکل آب و مسائل زیست محیطی شهرری از جمله مهمترین معضلات این منطقه است.

وی اظهار کرد: وضعیت آب شهر تهران در اواخر تابستان و اوایل پاییز نگران کننده بود و به سختی توانستیم مقداری آب را از سد ماملو به پایتخت منتقل کنیم.

روحانی با بیان اینکه مسأله آب برای این منطقه بسیار مهم است خاطرنشان کرد: معضلات زیست محیطی این منطقه از جمله مواردی است که باید در کنار مشکل آب مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به بوی نامطبوع ناشی از مشکلات زیست محیطی در مسیر ارتباطی فرودگاه امام خمینی (ره) تا تهران گفت: پیش از این در جلسه ای با حضور مسئولان تأکید کرده بودم که این مشکل باید به هر شکل ممکن حل شود اکنون که وزیر کشور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه حضور دارند این موضوع را یادآوری می کنم.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه حل برخی از مشکلات این منطقه نیازمند همکاری دولت و شهرداری تهران است تصریح کرد: وزیر کشور باید در این خصوص پیگیری های لازم را انجام دهد.

وی به موضوع فاضلاب شهرستان ری اشاره کرد و افزود: اگر پساب های این منطقه پس از تصفیه برای کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد با وجود زمین های مستعد و گسترده شهرستان ری، موجب افزایش تولید قابل توجه محصولات کشاورزی می شود.

رئیس دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه مشکلات نیروگاه برق منطقه باید هرچه زودتر حل شود تصریح کرد: نیروگاه های فعلی برق را نیز باید با نیروگاه مدرن جایگزین کنیم.

وی به مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان ری اشاره و اظهار کرد: دو بیمارستان بزرگ شهدای هفتم تیر و فیروزآبادی این شهرستان نیز فرسوده هستند و مشکلات زیادی دارند که برای بازسازی هر دو تصمیم گیری شده و انشاالله تا سال 96 طرح بازسازی و نوسازی این دو مرکز درمانی نیز اجرا و به بهره برداری می رسد.

رئیس جمهوری یادآور شد: مشکلات ذکرشده معضلات اولویت دار این منطقه هستند و مشکل کشاورزی و صنعت بعد از این موارد قرار دارد.

دکتر روحانی در ادامه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندماه امسال اشاره کرد و گفت: به طور قطع شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و با حضور فعال و گسترده مردم خواهیم بود. وی افزود: دولت برای حل مسائل کشور باید تلاش کند اما مجلس هم باید در کنار دولت و ملت نیز در صحنه باشند.

دکتر روحانی تأکید کرد: به برکت توجه پیامبر رحمت(ص)، ائمه اطهار و امام هشتم(ع) اگر همه در کنار هم متحد باشیم در کنار هدایت ها و حمایت های رهبر معظم انقلاب، تمامی مشکلات حل خواهند شد. رئیس جمهوری در قالب سومین سفر استانی دولت به تهران و بیست و چهارمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید، صبح امروز وارد شهرستان ری شد.

دکتر روحانی پس از ورود به شهرستان و در میان خیل عظیم جمعیت استقبال کننده از ایشان، وارد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شد و پس از زیارت مضجع شریف حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و امامزاده طاهر و حمزه در اجتماع بزرگ مردم این شهرستان حاضر شد.

در آیین اجتماع بزرگ مردمی و سخنرانی رییس جمهوری در جمع مردم شهرری، آیت الله ری شهری تولیت آستان مقدس عبدالعظیم، حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات، رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام نمازی رییس دفتر امور روحانیت در قم، ملاوردی مشاور امور زنان، حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری، رییس سازمان میراث و فرهنگی و گردشگری، شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور، رحمانی فضلی وزیر کشور، فرماندار شهرری و امامان جمعه شهرری، باقر شهر، حسن آباد و خاوران حضور داشتند.

ارسال نظر: