نهاوندیان در بیست و سومین همایش سراسری ائمه جمعه کشور:

نگاه به اقتصاد نباید مبتنی بر نگاه‌های متعارف آمده از غرب باشد

کدخبر: 2001883

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: تبدیل رشد اقتصادی منفی ۶.۷ دهم درصدی به ۳ درصد مثبت گامی در مسیر تولید است، البته باید گام هایی دنبال شود تا به رشد ۸ درصد برسیم اما رسیدن به این هدف، شرایط و لوازمی دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا محمد نهاوندیان در بیست و سومین همایش سراسری ائمه جمعه کشور که امروز سه‌شنبه در مجتمع آدینه برگزار شد، از ابتکار ارزشمند شورای سیاستگداری ائمه جمعه در برگزاری این همایش تقدیر کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری ویژگی اقتصاد مقاومتی را مردمی بودن آن دانست و گفت: رسالت بزرگ ائمه جمعه را هدایت جامعه و ترغیب مردم به حضور در صحنه است.

وی با بیان اینکه در آستانه برنامه ششم وظیفه این است که طبیبانه مشکلات را دیده و برای آنها راه حل بیندیشیم،گفت: عملکرد ما در 10 سال گذشته طبق فرموده رهبری مناسب نبود، قرار بود به رشد 8 درصد برسیم که به 2.6 رسید،علاوه بر این باید سرانه مردم دو برابر می شد و بیکاری کاهش یک یا دو درصدی پیدا می کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه ائمه جمعه محل رجوع مردم بویژه برای بیکاری هستند،خاطرنشان کرد:حاصل برخورد ما از بیکاری این بود که در ادارات تعدد نیرو پیدا کردیم،راه حل ریشه ای ایجاد فرصت شغلی بود که به سرمایه، بازار و بازارهای تامین مالی نیاز دارد.

نهاوندیان افزود: در 10 سال گذشته که برای رسیدن به قدرت اول منطقه باید به نیمه راه می رسیدیم،برخی کشورها در سال های گذشته به رشد هشت درصد و بالاتر رسیده اند،اما در هشت سال گذشته ما در قیاس با آنها به رشد قابل ملاحظه ای دست نیافته ایم.

وی ادامه داد: با هدایت رهبر معظم انقلاب و حمایت تمام نهادها در یک سیاست خارجی فعال به جایی رسیده ایم که تحریم های ظالمانه با لغو قطعنامه های شورای امنیت و مصوبه های ظالمانه اروپا و آمریکا تحریم های هسته ای لغو شود.

رئیس دفتر رئیس جمهوری اضافه کرد:باید کاری کرد که تولیدات ایران در بازارهای جهانی بویژه کشورهای منطقه حضور فعالانه داشته باشد.

نهاوندیان گفت:زنجیر تحریم های ظالمانه مانع از حضور رقابتی کالاها و خدمات ایرانی در بازارهای جهانی شده بود.

وی با بیان این که در منابع و مصارف باید توازن آینده نگر را از باب جمعیتی و توسعه اقتصادی دنبال کنیم، تصریح کرد: افق پیش رو افقی است که دولت باید بستر لازم را برای سرمایه گذاری و ایجاد شغل فراهم کند اما میدان باید به مردم واگذار شود که مردمی بودن جزو ویژگی های اقتصاد مقاومتی است.

نهاوندیان تاکید کرد: نگاه به اقتصاد نباید مبتنی بر نگاه های متعارف آمده از غرب باشد. تبدیل رشد اقتصادی منفی 6.7 دهم درصدی به 3 درصد مثبت گامی در مسیر تولید است، البته باید گام هایی دنبال شود تا به رشد 8 درصد برسیم اما رسیدن به این هدف، شرایط و لوازمی دارد.

وی اظهار داشت: با رفع تحریم های ظالمانه در بخش های خدماتی و حمل و نقل و دیگر بخش ها شاهد رشد خواهیم بود ، لازمه رشد همه جانبه این است که دست به دست هم دهیم.

ارسال نظر: