پس از ایجاد برخی چالش‌ها در ماه‌های ابتدایی دولت روحانی در ارتباط با مراجع

کارگروه رئیس‌جمهور برای ارتباط با دفاتر مراجع و علما تشکیل شد

کدخبر: 2002734

حسین فریدون، علی ربیعی، محمد نهاوندیان و عبدالرضا رحمانی، اعضای کارگروه جدیدی هستند که در دولت شکل گرفته است؛ قرار بود عناصر دیگری نیز به رئیس‌جمهور معرفی شوند که به دلایل مختلفی از این سازوکار حذف شدند و سید رضا اکرمی و علی یونسی از جمله این افراد بوده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حسن روحانی رئیس‌جمهور پس از ایجاد برخی چالش‌ها در ماه‌های ابتدایی دولتش در ارتباط با مراجع، کارگروهی برای بهبود ارتباط با علما تشکیل داده است.

آنطور که نشریه مثلث نوشته است حسین فریدون برادر و دستیار ویژه رئیس‌جمهور، علی ربیعی وزریر کار و امور اجتماعی به دلیل آشنایی با ساختار دفاتر مراجع و علما، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور به دلیل ارتباط نزدیک با رئیس‌جمهور و سوابق گذشته در ارتباط با بیوت برخی علما و عبدالرضا رحمانی وزیر کشور به دلیل ارتباط با علی لاریجانی و از آن طریق استفاده از شبکه موثر رئیس مجلس در ارتباط با علما و مراجع، اعضای کارگروه جدیدی هستند که در دولت شکل گرفته است.

بنابراین این کارگروه قرار است نحوه تعامل با مراجع را پیگیری کنند و حتی گفته شده مصطفی پورمحمدی نیز در برخی جلسات این کارگروه شرکت خواهد کرد.

نشریه مثلث در این گزارش تاکید کرده است: قرار بود عناصر دیگری نیز به رئیس‌جمهور معرفی شوند که به دلایل مختلفی از این سازوکار حذف شدند، و سید رضا اکرمی و علی یونسی از جمله این افراد بوده‌اند.

بررسی‌های اولیه کارگروه دولت یازدهم برای بهبود روابط با علما نشان می‌داد بیشترین اعتراض مراجع، علما و اعضای جامعه مدرسین وضعیت فرهنگی (به ترتیب کتاب و سینما)، وضعیت اقتصادی (به ترتیب اشتغال و رکود) و اجتماعی (حجاب و اعتیاد) بوده است.

ارسال نظر: