مهرداد بذرپاش:

واگن‌سازی پارس تعطیل شده ولی دولت هفت میلیارد دلار قرارداد با واگن‌سازی فرانسه امضا می‌کند

کدخبر: 2013797

نماینده مردم تهران گفت: واگن‌سازی پارس تعطیل شده و چند هزار نفر بیکار شدند ولی دولت هفت میلیارد دلار قرارداد با واگن‌سازی فرانسه امضا می‌کند. آیا برجام به نفع فرانسه و اروپا نیست؛ چرا اقتصاد مقاومتی را قبول ندارید، چون رانت در دست شماست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهرداد بذرپاش در مسجد الغدیر فاز 4 شهر جدید پردیس و در جمع مردم و مسئولان این شهر اظهار کرد: ملت حماسه‌ساز ایران اسلامی از زمانی که به رژیم ستم‌شاهی نه گفتند، دشمنی با آن‌ها آغاز شد و برخی این حرف را توهم و توطئه می‌دانند و می‌خواهند با این الفاظ ما را از میدان خارج کنند.

وی تصریح کرد: با نگاه به تاریخ ثابت می‌شود که این توطئه همچنان ادامه دارد؛ البته برخی دشمنی را برای گذشته می‌دانند و می‌گویند در حال حاضر مشکلات برطرف شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص اقداماتی که اکنون صورت می‌گیرد، گفت: علاوه بر تحریم و جنگ، مدل جدیدی برای مقابله برملا شده است؛ تحریم و جنگ خسارات زیادی داشته و آمار جانبازان، آزادگان و شهیدان نشان از این خسارت دارد، اما ملت ایران تسلیم نشد.

بذرپاش ادامه داد: تحریم‌های غربی‌ ضررهایی برای ما داشت؛ اما باز هم تسلیم نشدیم و مدل جدید که از دو سال قبل آغاز شده، این بوده که پروژه دوقطبی کردن ملت و درون حاکمیت را کلید بزند.

وی افزود: امروز یک قطب فریاد اقتصاد و یک قطب فریاد آرمان‌های اصیل انقلاب را سر می‌دهند و می‌خواهند طوری نشان دهند که این آرمان‌ها در کنار هم نمی‌توانند باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای آرمان‌های اصیل انقلاب مصادیقی بیان کردند؛ مانند انرژی هسته‌ای که این مورد نشانه کوچکی از آرمان‌های اصیل انقلاب ایران است.

بذرپاش افزود: در انرژی هسته‌ای گزاره‌ای را شرط گذاشتند و گفتند اقتصاد با موضوع هسته‌ای جمع نمی‌شود و طوری تبلیغ کردند که اقتصاد با انرژی هسته‌ای در کنار هم نمی‌توانند باشد و 50 درصد افراد هم این موضوع را قبول کردند.

وی با بیان اینکه این قبول کردن را به ما تلقین کرده‌اند و تعارف هم نداریم که خیلی به عقب رفته‌ایم، گفت: غربی‌ها هم در ادامه تحریم‌های سنگینی بر کشورمان تحمیل کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمام تحریم‌ها برای تکمیل دوقطبی شدن بود؛ غربی‌ها هفت قانون تحریم از قبیل قانون موشکی، تروریست خواندن سپاه و ... را برای بعد انتخابات آینده کشورمان گذاشتند.

وی افزود: توافقی میان اوباما و کنگره صورت گرفته است؛ به این مفهوم که اگر ما امروز تحریم کنیم، شاید گروهی در ایران رأی نیاورند و اعمال تحریم‌ها را به بعد از انتخابات موکول کرده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته دشمن دادی می‌زد و امتیاز می‌گرفت؛ اما در حال حاضر از داخل فشار می‌آورند.

بذرپاش گفت: مثال‌های زیادی از این مورد در دوران ستم‌شاهی وجود دارد؛ به‌طور مثال زمانی شاه را تهدید کردند و جزایر 17 گانه بحرین را گرفتند و قرارداد الجزایر به امضا رسید و افغانستان، قفقاز، قرارداد نفت شمال و ... نشان‌دهنده این فشارهاست.

وی تصریح کرد: ایران امام خمینی (ره) این‌گونه نیست؛ امروز بحث دوقطبی را مطرح کردند که بسیار هم خطرناک است؛ در سپاه امیرالمؤمنین، حضرت علی (ع) با آن همه عظمت و شور دو قطب ایجاد شد و مالک را از جلوی خیمه‌گاه معاویه برگرداندند و تندرو خواندند.

بذرپاش افزود: در آن زمان شخص نفوذی، اشعث، فرمانده سپاه حضرت علی (ع) بود و کاری کردند که ابوموسی برای مذاکره رفت و همان افراد باعث شدند که جنگ خوارج اتفاق بیفتد و فرزندان خوارج در صحرای کربلا مقابل امام حسین (ع) ایستادند.

وی با بیان اینکه نفوذ بسیار خطرناک است، تصریح کرد: فرد نفوذی باید در خود حکومت و از سران نظام باشد؛ مانند اشعث که فرمانده سپاه حضرت علی (ع) بود و دشمن خارج‌نشین مقابل ملت ایران این قدرت را ندارد و باید در دستگاه دنبال نفوذی بگردد و در حال حاضر، اشعث‌های ما زیاد هستند و به خاطر همین است که رهبری بسیار نگران هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وظیفه ما تن ندادن به فضای دوقطبی در جامعه است، ادامه داد: سعی دارند با دوقطبی کردن پشتیبانی از داخل ایران هم کم شود؛ از نظر اقتصادی بر مردم فشار می‌آورند تا مردم هم به حکومت فشار بیاورند و این وظیفه یک نفوذی است.

بذرپاش ادامه داد: بهترین جای نفوذ هم ارکان نظام است؛ یکی باید مانند اشعث باشد و این مثلث از سال 88 کلید خورد؛ از زمانی شعار نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران مطرح شد که این شعار معترضان داخل کشور نبود و از اسرائیل دیکته شده بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: امروز باید به جای تخریب سفارت عربستان، ساختمان نفوذ را تخریب کرد؛ آمریکا برای همه مسئولان نظام و البته نمایندگان مجلس نقش تعیین کرده است. غربی‌ها در حین اینکه تیم مذاکره در حال رایزنی با طرف مقابل بود، با عربستان تفاهم و نفت را به یک‌چهارم قیمت قبلی ارزان کردند.

وی تصریح کرد: 25 میلیارد دلار از محل فروش نفت ضرر دادیم؛ در حالی ‌که مسئول مستقیم دولت امضای برجام را منوط به بستن قرارداد با فرانسه می‌داند و ما برای این خوشحالیم؛ فرانسه نقش پلیس بد را در برجام داشت و باید دید که قرارداد 33 میلیارد دلاری با این کشور به نفع ما یا فرانسه شده است؟

بذرپاش ادامه داد: این سیاست آمریکاست که دشمنش در حین امتیازدهی حس خوشحالی داشته باشد و ما امروز چنین حسی داریم و از امتیازدهی خوشحالیم و این نقشه آمریکاست. پازل رهبری، اقتصاد مقاومتی است و در 37 سال گذشته در اقتصاد حرف درستی نداشتیم؛ چراکه اقتصاد دست یک تفکر بود و آن هم، تفکر هاشمی‌رفسنجانی بوده که اینک نیز دولت هاشمی در دولت روحانی کپی شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اقتصاد کشور امروز در دست کارگزارانی‌هاست و خود را از انقلاب طلبکار می‌دانند؛ چون اقتصاد را در دست دارند. هر مدل انقلابی و مقاومتی را به بهانه‌های مختلف رد می‌کنند و از ما طلبکار هستند؛ بزرگ‌ترین واردکنندگان محصولات کشاورزی و بنزین کارگزارانی‌ها هستند و به بهانه‌های نبود آب و به صرفه نبودن کشاورزی، 65 درصد واردات کشاورزی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: برای بنزین بحث آلودگی هوا را مطرح کردند و پالایشگاه‌های ما تعطیل شده و بنزین را از سنگاپور وارد می‌کنند؛ در زمان امام خمینی (ره) همین آدم‌ها وقتی خرمشهر را گرفتند، به امام راحل گفتند ما تلفات زیاد دادیم، خرمشهر را بدهیم و در سازمان ملل آن را پس می‌گیریم، ولی رهبر کبیر انقلاب قبول نکردند.

بذرپاش افزود: کار همین آدم‌هاست که مقاومت را زیر سئوال می‌برند؛ زیرا اقتصاد در دست آن‌هاست. واگن‌سازی پارس تعطیل شده و چند هزار نفر بیکار شدند ولی دولت 7 میلیارد دلار قرارداد با واگن‌سازی فرانسه امضا می‌کند. آیا برجام به نفع فرانسه و اروپا نیست؛ چرا اقتصاد مقاومتی را قبول ندارید، چون رانت در دست شماست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، تصریح کرد: قلب رآکتور را سیمان ریختیم که اقتصاد اروپا و واردات میوه و بنزین سنگاپور شکوفا شود و امروزه می‌بینیم که همه‌چیز را تعطیل می‌کنند و این همان پروژه دوقطبی‌سازی است.

ارسال نظر: