هاشمی‌ رفسنجانی در جلسه امروز مجمع تشخیص:

رقابت‌ها تمام شد و دوران وحدت و همکاری فرا رسیده است

کدخبر: 2014456

رئیس مجمع تشخیص با بیان اینکه رقابت‌ها تمام شد و دوران وحدت و همکاری فرا رسیده است، گفت: نباید به مباحث اختلاف‌برانگیز دامن زده شود که دوران پس از انتخابات، دوران تلاش برای ساختن کشور است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز با حضور اکثریت اعضاء تشکیل جلسه داد.

در این جلسه، هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقدیر و تشکر از مردم بزرگوار ایران اسلامی که در روز انتخابات هفتم اسفند، حماسه‌ای دیگر در راستای تقویت نظام اسلامی آفریدند، اظهار داشت: در شرایط بسیار حساس منطقه که ناامنی چندین کشور را فرا گرفته، برگزاری پرشور انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در فضای کاملاً آرام و منظم، می‌تواند الگویی از مردم‌سالاری برای ملت‌ها باشد.

وی با تأکید بر این جمله که "انتخابات دیروز پدیده‌ ارزشمندی در تاریخ ایران اسلامی خواهد بود، حضور بیش از 32 میلیون نفری و بیش از 60 درصدی را سرمایه‌ای ارزشمند برای نظام خواند و گفت: برگزاری منظم و آرام انتخابات در سراسر کشور و حضور ستایش‌برانگیز و مسئولانه مردم در انتخابات، تأکیدی بر تداوم نقش آنان برای تقویت پایه‌های نظام بود و باید از این سرمایه‌ ارزشمند در راه ساختن ایران اسلامی بهتر و بیشتر استفاده کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "رقابت‌ها تمام شد و دوران وحدت و همکاری فرا رسیده است"، افزود: احتیاج به هماهنگی مثال زدنی داریم که این انتخابات طلیعه و مقدمه‌ آن بود. چون هر چه بود و هر چه شد، تمام شد و نباید به مباحث اختلاف‌برانگیز دامن زده شود که دوران پس از انتخابات، دوران تلاش برای ساختن کشور است.

هاشمی‌رفسنجانی با تشکر از همه‌ نامزدها و حامیان آنان در سراسر کشور و همچنین همکاری مجریان و ناظران برای برگزاری بهتر انتخابات، اظهار امیدواری کرد که نتیجه انتخابات هر چه باشد، به خیر و صلاح کشور و برای ارتقای جایگاه ایران اسلامی در منطقه و جهان و مورد رضایت نظام، مردم و رهبری باشد.

وی از برقراری آتش‌بس در سوریه نیز ابراز رضایت کرد و گفت: باید تلاش کنیم این آتش بس تداوم داشته باشد تا به پایان جنگ برسد و کمر تروریست‌ها شکسته شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز امیدواری نسبت به اینکه سال آینده، سال پایان عملیات تروریستی در منطقه باشد، گفت: زندگی در فضای امن و آرام، حق مردم منطقه است و همه‌ خیرخواهان باید کمک کنند تا مردم منطقه به این حق خود برسند.

هاشمی‌رفسنجانی با ابراز نگرانی از وضعیت جسمانی آیت‌الله واعظ طبسی، به خشم و غضب رژیم پهلوی نسبت به وی و خدمات ارزنده‌شان در تمام سال‌های مبارزه و پیروزی اشاره کرد و گفت: آیت‌الله طبسی همیشه یکی از قطب‌های مبارزه و انقلاب در خراسان بزرگ بود و امیدواریم سلامتی خود را بازیابند و به مسئولان پزشکی توصیه می‌کنیم، برای بهبود حالشان بیشتر تلاش کنند.

وی درگذشت شاملو، دبیر کمسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام را به اعضای مجمع و همکارانشان در دبیرخانه و همچنین به خانواده داغدارشان تسلیت گفت.

ارسال نظر: