معاون سازمان انرژی اتمی ایران:

هیچ گونه وابستگی در ساخت سانتریفیوژ به خارج از کشور نداریم؛ در عمل انحصارشکنی کردیم

کدخبر: 2021116

زارعان در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین پژوهشگاه وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی با بیان این که هیچ گونه وابستگی در ساخت سانتریفیوژ به خارج از کشور نداریم، گفت: ما توانستیم در عمل و نه در شعار انحصارشکنی کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی اصغر زارعان روز سه شنبه در نشست امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین پژوهشگاه وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی با بیان این که هیچ گونه وابستگی در ساخت سانتریفیوژ به خارج از کشور نداریم، گفت: ما توانستیم در عمل و نه در شعار انحصارشکنی کنیم.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران افزود: در مقطعی کشور برای استفاده از ماشین های سانتریفیوژ به خارج وابسته بود و بیش از یکصد قطعه P1 استفاده می کردیم که از خارج تامین می شد اما امروز تمام تجهیزات این ماشین به صورت بومی است؛ مواد اولیه، قطعات، تجهیزات و نیروهای انسانی که آن را می سازند به صورت صد درصد بومی است.

وی ادامه داد: در مورد IR4 و IR 5 هم اینگونه است و هیچ گونه وابستگی به خارج نداریم و انحصارشکنی کردیم که جای تقدیر و تشکر دارد.

زارعان در عین حال یادآور شد: باید خون شهیدان هسته ای را پاس بداریم که در این عرصه اقدامات موثری انجام داده اند؛ بویژه شهیدان والامقام شهریاری، علیمحمدی، احمدی روشن، رضایی نژاد، قشقایی و عزیزانی که واقعا خون خود را فدای این فناوری و اقتدار کردند.

تفاهم نامه همکاری مشترک بین پژوهشگاه وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی در زمینه خوردگی ها، پوشش و ساخت تجهیزات فوق پیشرفته روز سه شنبه در سازمان انرژی اتمی با حضور علی اصغر زارعان معاون این سازمان و امیرعباس حسینی قائم مقام پژوهشگاه وزارت نفت مبادله شد.

بر اساس این تفاهم نامه انجام خدمات مهندسی و عملیاتی، مشاوره ای، تحقیقاتی و آموزشی در حوزه های زیست محیطی، پوشش های صنعتی، بهینه سازی مصرف انرژی، روانکارها و حلال ها و انجام خدمات مشاوره ای تحقیقاتی در حوزه محصولات نانوساختار انجام می شود.

این تفاهم نامه سه ساله است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: