موسوی‌لارگانی در موافقت با کلیات بودجه ۹۵:

تاکید بر جلوگیری از فرار مالیاتی از نقاط قوت بودجه ۹۵ است

کدخبر: 2022167

نماینده مردم مسجد سلیمان گفت: تاکید بر جلوگیری از فرار مالیاتی با در نظر گرفتن برخی ملاحظات از نقاط قوت بودجه ۹۵ است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، باشگا خبرنگاران جوان نوشت: سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس که در موافقت با بودجه 95 در صحن علنی بهارستان سخنرانی می‌کرد؛ اظهار داشت: امیر کلام تاکید ویژه‌ای برمدیریت دقیق مالی در اداره کشور دارند به گونه‌ای که به گفته ایشان مدیریت خوب، مال اندک را رشد می‌دهد و مدیریت بد، مال بسیار را از بین می‌برد و بنابراین ما باید با درایت و عقلانیت به مدیریت امور مالی کشور بپردازیم تا سال 95 کشور در مدار رشد و تعالی قرار بگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی در ادامه اظهار داشت: شفافیت بودجه قابل تقدیر است که با توجه و دقت در ارقام بودجه در می‌یابیم اعداد و ارقام با بیانی شفاف طراحی شده به طوری که تقریبا عدد پنهانی در بودجه وجود ندارد و همه فعل و انفعالات شفاف و قابل پیگیری است به طوری که صد در صد به نفع نهادهای نظارتی، مجلس و دیوان محاسبات است و این نهادها می‌توانند از بعد نظارتی راحت‌تر بر بودجه 95 نظارت داشته باشند.

نماینده مردم فلاور جان ادامه داد: دولت سعی کرده است کلیه ارقام را بر اساس توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی ارائه دهد.

موسوی در ادامه به بیان چند نکته از فواید توجه به اقتصاد مقاومتی در بودجه 95 پرداخت و گفت: کاهش وابستگی به نفت به طوری که حتی همکاران مخالف کلیات بودجه هم به آن اشاره داشتند از نکات مثبت بودجه 95 است آن هم در شرایطی که قیمت نفت با چالش جدی مواجه بوده، دولت سهم نفت را کاهش داده و این موضوع آرزوی مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم فلاور جان ادامه داد: توجه به اقتصاد دانش بنیان یکی از راه‌هایی است که می‌تواند اقتصاد ما را از مسیر غلط به مسیر پیشرفت و توسعه سوق دهد و این موضوع در بودجه مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی از موارد دیگری است که در بودجه مورد توجه قرار گرفته است. افزایش بودجه به شرکت‌های دانش بنیان نوپا سبب می‌شود مرز علم و دانش بالا رود و تولید افزایش یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی خاطرنشان کرد: عنایت به مناطق محروم و تقویت بنیه دفاعی از فواید بودجه 95 است که البته به نظر من با وجود دشمنی استکبار جهانی باید بودجه دفاعی کشور باز هم افزایش یابد.

موسوی تصریح کرد: یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی کاهش سهم نفت و افزایش سهم درآمدهای مالیاتی است که برای کشف فرارهای مالیاتی نکات قابل توجهی در بودجه تعبیه شده است.

وی ادامه داد: تغییر مناسب بودجه عمران و توسعه نسبت به بودجه جاری از مزایای بودجه سال 95 است به طوری که بودجه جاری کاهش یافته و سهم توسعه عمران افزایش یافته است.

نماینده مردم فلاور جان ادامه داد: افزایش سهم مالیات یک بحث جدی در بودجه 95 از سوی دولت و کمیسیون تلفیق است که سعی کردند پایه‌های مالی جدیدی را ایجاد کنند تا فشار فقط بر قشر خاصی نباشد و به سراغ کسانی بروند که فرار مالیاتی دارند.

وی در پایان بیان کرد: یکی از نکات بودجه 95 بحث معافیت کشاورزان از پرداخت مبلغ هوشمند کردن کنترهای کشاورزی است.

ارسال نظر: