نهاوندیان:

دیپلماسی فعال اقتصادی ایران، بار دیگر نگاه‌ها را به سوی تهران برگردانده است

کدخبر: 2023201

رئیس دفتر رئیس جمهور در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: دیپلماسی فعال اقتصادی و سیاسی ایران، بار دیگر نگاه‌ها را به سوی تهران برگردانده است و سفر سران و مسئولان کشورها به ایران را خبر روز کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: دیپلماسی فعال اقتصادی و سیاسی ایران، بار دیگر نگاهها را به سوی تهران برگردانده است و سفر سران و مسئولان کشورها به ایران را خبر روز کرده است.

در این یادداشت نهاوندیان آمده است: دو روز پیش، رئیس جمهور قزاقستان، کشور پهناور و پر درآمد آسیای مرکزی در تهران بود که شاهد امضاء ٦٦ سند بین دو کشور باشد و دیروز نخست وزیر ایتالیا دوازدهمین اقتصاد بزرگ دنیا و پنجمین اقتصاد اروپا در فاصله کمتر از سه ماه از سفر اروپایی دکتر روحانی با هیاتی ٢٥٠ نفره از کارآفرینان و مدیران اقتصادی آن کشور به تهران آمد که اجرای تفاهم نامه ها و قراردادها را پیگیری کند و به عنوان با ثبات ترین کشور منطقه به مشورت با ایران برای تحقق صلح و ثبات بنشیند.

شنبه آینده هم مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا در سفری بی سابقه با ٧ کمیسیونر اروپایی به تهران می آید تا در حوزه های گوناگون، همکاری گسترده با ایران را پی بگیرد.

در همه این دیدارها دو هدف اصلی محور صحبت هاست. نخست شکوفایی و مقاوم سازی اقتصاد ایران برای تقویت توان داخلی و برگشت ناپذیر کردن تحریم ها با استفاده از فرصت های بین المللی و دوم گسترش امنیت و صلح در منطقه و مقابله با تروریسم و افراطی گری که پیش از جان مسلمانان و انسانهای بیگناه، نام و پیام و آبروی اسلام را هدف گرفته است.

تفاهم نامه ها و قراردادهای اقتصادی درون زا و برون نگر که در این دیدارها امضاء می شود برای آن است که از اینچه برون تا بندر امام و از چابهار تا بازرگان و از بوکان تا بیرجند زمینه شغل و تولید فراهم کند و از پتروشیمی و صنعت و کشاورزی گرفته تا روباتیک و نانو و گردشگری سلامت، بازارهای صادراتی را به روی ایران بگشاید.

دستاورد این تلاشهای شبانه روزی باید در رشد کشور و حل مشکل اشتغال جوانان دیده شود و این همه، جز با یاری و مسئولیت پذیری همگان به دست نمی آید. امروز هر ایرانی باید در گوش هموطنی دیگر زمزمه کند: بی همگان به سر شود، بی تو به سر نمی شود.

با هم، پر بها و توانائیم و بی هم، تنها و تهی. این اصلی ترین رمز پیشرفت است.

ارسال نظر: