ترقی:

شانس لاریجانی برای ریاست مجلس دهم بیشتر است

کدخبر: 2024263

رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب موتلفه گفت: وقتی لاریجانی از منتخبان دعوت کرد، ۱۴۵ نفر از نماینده‌‌های فعلی حضور پیدا کردند اما عارف که دعوت کرد، حدود ۷۰ نفر شرکت کردند که به نظر می‌رسد عملا اینها طرفداری از آقای لاریجانی را نشان دادند و شانس بیشتری وجود دارد تا او رئیس مجلس دهم شود.

به گزارش «نسیم آنلانی»، حمیدرضا ترقی روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: در مرحله دوم استراتژی ما بسیج همه نیروها برای رای آوری نیروهای اصولگرا در شهرستان ها و استان ها بوده و مشغول این کار هستیم.

وی اضافه کرد: در این رقابت ها 11 رقابت بین دو اصولگرا و 8 رقابت بین دو اصلاح طلب است. بنابراین تکلیف 19 کرسی مشخص است که 11 نماینده حتما اصولگرا و هشت کرسی دیگر از آن اصلاح طلبان خواهد بود.

ترقی گفت: بقیه رقابت ها بین یک نفر اصولگرا با یک نفر اصلاح طلب یا یک نفر اصولگرا و یک نفر مستقل صورت می گیرد و پیش بینی ما این است که بین این ها هم حداقل 20 نفر از اصولگراها بتوانند بالا بیایند و در مجموع از حدود 60 نفر باقی مانده، حداقل 31 نفر اصولگرا بالا خواهند آمد.

رئیس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: در شهرستان ها فضای بیشتری برای اصولگراهاست و در مراکز استان ها مقداری متفاوت است.

لاریجانی شانس بیشتری برای ریاست مجلس دهم دارد

ترقی در خصوص شانس لاریجانی و عارف برای به دست آوردن ریاست مجلس دهم هم گفت: این که تمایلی برای لاریجانی از سوی اصولگرایان نباشد چنین چیزی نشنیدم.

وی افزود: وقتی آقای لاریجانی از منتخبان دعوت کردند، 145 نفر از نماینده های فعلی حضور پیدا کردند اما عارف که دعوت کرد، حدود 70 نفر شرکت کردند که به نظر می رسد عملا این ها طرفداری از آقای لاریجانی را نشان دادند و شانس بیشتری وجود دارد تا او رییس مجلس دهم شود.

مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 10 اردیبهشت ماه امسال برای انتخاب 69 نماینده از بین 138 نامزد انتخاباتی در 21 استان و 56 حوزه انتخابیه برگزار می شود.

ارسال نظر: