مصباحی‌مقدم در جمع مردم گرگان:

اکثریت مجلس دهم با اصولگراهاست

کدخبر: 2026891

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اینگونه که رسانه‌های اصلاح‌طلب و شبکه‌های مجازی آنان می‌گوید که اصلاح‌طلبان در اکثریت قرار دارند دروغ است بلکه اکثریت در کل کشور با اصولگراها‌ست و اراده مردم در دور دوم تعیین‌کننده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: غلامرضا مصباحی‌مقدم امشب در جمع مردم گرگان در مسجدالرضا این شهر اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی باید مقتدر باشد و نمی‌گوییم که مقابل دولت بی‌منطق قرار بگیرد و باید کمک دولت باشد اما چاکر دولت نباشد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه مجلس افزود: مجلس باید از موضع قدرت همواره بر قدرت دولت نظارت و کنترل داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قوه مجریه بیش از 2 میلیون مدیر و کارمند و مسئول دارد و وسعت قدرت و امکانات دولت بالاست و قدرت مدیریتی در کشور در اختیار دولت است و 90 درصد منابع مالی کشور در بخش عمومی دست دولت است و اگر این جایگاه و قدرت نظارت و مهار نشود هر کاری می‌کند.

مصباحی‌مقدم گفت: باید نمایندگان مجلس، شجاع، توانا، باتجربه و قوی باشند تا در برابر قدرت دولت دستش نلرزد.

وی اظهار کرد: بنابراین باید مجلس، قوی و توانا برای نظارت و بازخواست دولت برای احقاق حق مردم باشد و مجلس نباید دولت فرموده باشد و در خدمت اراده دولت قرار بگیرد که در این صورت مجلسی منفعل و ضعیف خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلسی قوی است که نمایندگانش کارشناس و مردم‌مدار بوده و مشکلات مردم را درک کنند و برای قانونگذاری و نظارت توانمند باشند و بتوانند به دولت کمک کنند.

وی افزود: متاسفانه هر دولتی که روی کار می‌آید می‌گوید که مجلسی تشکیل شود که با دولت همراه باشد که این اشتباهی محض است و اگر مجلس قوی باشد و رئیس جمهور و دولت انتقادپذیر باشند، کشور درست اداره شده و اشتباهات دولت اصلاح می‌شود اما درغیر این صورت مملکت هدر رفته و مردم در فشار قرار می‌گیرند.

مصباحی‌مقدم اظهار کرد: نمایندگان مستقیم با مردم در ارتباط هستند و رئیس جمهور و وزرا نیستند و نمایندگان باید زبان گویای مردم در برابر دولت‌مردان باشند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی ستون انقلاب است و اگر ستون ضعیف باشد نمی‌توان سقفی قوی برروی آن گذاشت و ستونی ضعیف است.

مصباحی‌مقدم گفت: در 3 دوره گذشته که به عنوان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی حضور دارم، مجلس را در این دوره‌ها قوی در برابر دولت‌ها دیدم و حتی در زمان روی کار آمدن آقای احمدی نژاد که برخی می‌گفتند که دولت و مجلس اصولگرا هستند و باهم می‌سازند اما دیدن که زمانی که هر دولتی که اصول فاصله بگیرد مجلس در برابر آن می‌ایستد و ما حتی 2 بار طرح سوال از رئیس جمهور را مطرح کردیم و حتی تا استیضاح هم پیش رفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجلس تنها وظیفه ریل گذاری را دارد و دولت باید در مسیر این ریل با سرعت مشخص حرکت کند و اگر بخواهد از آن خارج شود جلوی دولت را خواهیم گرفت اما یک مجلس دولت فرموده و مطیع، این کار را نخواهد کرد.

وی با اشاره به انتخابات مرحله نخست مجلس دهم گفت: اینگونه که رسانه‌های اصلاح طلب و شبکه های مجازی آنان می‌گوید که اصلاح‌طلبان در اکثریت قرار دارند دروغ است بلکه اکثریت در کل کشور با اصولگراها است و اراده مردم در دور دوم تعیین کننده است.

مصباحی‌مقدم اظهار داشت: در مرحله دوم اگر نمایندگان اصولگرا اکثریت انتخاب شوند اکثریت مجلس برای اصولگرایان خواهد بود اما اگر اکثریت در انتخابات این مرحله با اصولگرایان باشد تازه تعداد آنها تقریبا برابر خواهد شد.

وی تصریح کرد: مردم همت خواهند کرد و نمی‌گذارند که مجلسی ضعیف و منفعل در برابر اراده دولت تشکیل شود.

ارسال نظر: