وزرای خارجه ایران و ترکمنستان با هم دیدار و گفتگو کردند

کدخبر: 2029272

ظریف و "رشید مرداف" وزرای خارجه ایران و ترکمنستان صبح امروز در تهران با هم دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "رشید مرداف" وزیر امور خارجه ترکمنستان و معاون رئیس‌جمهور این کشور که در راس یک هیئت عالی رتبه سیاسی به تهران سفر کرده است، صبح امروز (شنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رایزنی کرد.

وزرای خارجه ایران و ترکمنستان پس از این دیدار در نشست خبری با خبرنگاران به بیان جزئیات این دیدار پرداخته و به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهند گفت.

سید محمد احمدی سفیر ایران در عشق‌آباد پیش از این در گفت‌وگویی در خصوص این سفر اظهار داشت: ملاقات و مذاکرات جداگانه با رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از مهم‌ترین اهداف سفر یک روزه وزیر امور خارجه ترکمنستان به تهران برنامه‌ریزی شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه مرداف وزیر امور خارجه ترکمنستان، ریاست ترکمنی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد، گفت: وزیر خارجه ترکمنستان قرار است در جریان این سفر با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که ریاست طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی با کشور ترکمنستان را بر عهده دارد، نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین خاطرنشان کرد: بررسی روند اجرای توافقات حاصله قبلی در سطوح مختلف، اجرای اسناد همکاری‌های دوجانبه و نیز چگونگی توسعه و گسترش هر چه بیشتر مناسبات همه‌جانبه میان تهران و عشق‌آباد از مهم‌ترین موضوعات برنامه سفر کاری وزیر خارجه ترکمنستان به تهران برنامه‌ریزی شده‌ است.

ارسال نظر: