جهانگیری در جلسه اقتصاد مقاومتی:

سیستان و بلوچستان الگوی اقتصاد مقاومتی است

کدخبر: 2033755

معاون اول رئیس جمهور گفت: سیستان و بلوچستان را الگوی اقتصاد مقاومتی معرفی کرد و گفت: این استان می‌توانند در کشاورزی، تجارت و گردشگری موفق عمل کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اسحاق جهانگیری دقایقی پیش جلسه اقتصاد مقاومتی در فرمانداری چابهار با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسؤولان در فرمانداری چابهار برگزار شد.

وی اظهار داشت: دولت برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جدی است تا در شرایط تحریم و هرگونه مشکل ازسوی دشمنان کشور آسیبی نبیند.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: توسعه صادرات یکی دیگر از برنامه‌های دولت است که در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان می‌تواند سبب رونق کسب و کار و اشتغال پایدار باشد.

این مسؤول ادامه داد: دولت یازدهم تلاش می‌کند اقتصاد مقاومتی را مردمی و از واحدهای تعطیل شده تولیدی حمایت کند.

جهانگیری با اشاره به اینکه توسعه صادرات یکی دیگر از برنامه‌های دولت است، ادامه داد: توسعه صادرات در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان می‌تواند سبب رونق کسب و کار و اشتغال پایدار باشد.

وی تبیین کرد: بندر چابهار پس از تکمیل زیرساخت‌ها، توسعه بنادر، خط آهن و جاده‎های ترانزیتی مهم‌ترین قطب صادراتی ایران خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور تشریح کرد: دولت ایران رابطه حسنه و صمیمانه‌ای با دو کشور پاکستان و افغانستان دارد و این امر می‎تواند با فعالیت تجارت و ترانزیت برای مردم این منطقه شغل ایجاد کند.

جهانگیری با اشاره به اینکه وحدت و انسجام خوبی بین اهل تشیع و تسنن سیستان و بلوچستان ایجاد شده، تصریح کرد: با وحدت و همدلی این استان به توسعه خواهد رسید.

وی، سیستان و بلوچستان را الگوی اقتصاد مقاومتی معرفی کرد و گفت: این استان می‌توانند در کشاورزی، تجارت و گردشگری موفق عمل کند.

معاون اول رئیس جمهور، خواستار برگزاری همایش‌های سرمایه‌گذاری شد و افزود: حضور سرمایه‌گذاران می‌تواند منجر به فعالیت اقتصادی و تولیدی شود.

جهانگیری با تأکید بر گسترش سواحل مکران، بیان کرد: این سواحل نه تنها سبب توسعه سیستان و بلوچستان، بلکه ایران اسلامی می‌شود و تحولات عظیمی با تکمیل زیرساخت‌ها در چابهار شکل خواهد گرفت.

جهانگیری همچنین صبح امروز در مراسم افتتاحیه اجلاس روسای مناطق آزاد حوزه اقیانوس هند نیز یافته و از نمایشگاه و آثار صنایع دستی اقوام ایران زمین در حاشیه مکان برگزاری اجلاس فوق بازدید کرد.

ارسال نظر: