آیت‌الله هاشمی شاهرودی در اجلاس بیداری اسلامی در اندیشه امام (ره):

کسی حق ندارد بر سر اختلافات فقهی وحدت اسلامی را زیر پا بگذارد

کدخبر: 2037114

نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: کسی حق ندارد بر سر اختلافات فقهی وحدت اسلامی را زیر پا بگذارد، حفظ جهان اسلام و امت اسلامی بالاتر از هر مسئله دیگری است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری بعدازظهر امروز در اجلاس بیداری اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره) طی سخنانی که در حوزه هنری اظهارداشت: شاخص‌های یک انقلاب اسلامی و مسائلی که لازم بود این شاخص‌ها در یک امتی از امت اسلام وجود داشته باشد، امام راحل(ره) از این شاخص‌ها آگاه بود و مردم را هم خوب آشنا کرده بود که بر اساس آن مدیریت و رهبری یک انسان کامل را تضمین کرده بود.

وی با اشاره به بیداری اسلام و گسترش آن در کشورهای اسلامی و غیراسلامی افزود: دشمنان و مستکبران این خطر را احساس کردند که تحول عظیمی در جهان اسلام ایجاد شده و جوانان و نخبگان و متفکران اسلامی دیگر به دنبال الگوهای غربی و شرقی نبوده و نیستند و همه به دنبال الگوی اسلامی و بیداری اسلامی‌اند و قصد دارند از این پتانسیل عظیم بهره‌مند شوند، به همین سبب استکبار متوجه این موضوع و ظرفیت عظیم شد و اقدام به مقابله کرد.

نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: ما هم‌اکنون شاهد جنگ بین نظام سلطه با بیداری اسلامی، جهان اسلام و احیای اسلام هستیم، همچنین در برخی کشورهای اسلامی که تشکیلات سیاسی با الگوی غربی شکل گرفته بودند، سقوط کردند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی ادامه داد: مقابله استکبار با جریان بیداری اسلامی را می‌توان در سه مرحله تفسیر کرد، در وهله نخست مقابله نظامی بود که این اقدام را هم با جمهوری اسلامی ایران و هم با حرکت‌های اسلامی که برگرفته از نظام جمهوری اسلامی بود، انجام داد که البته این اقدامات آنها به نتیجه نرسید و شکست خوردند.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات نظام سلطه در مقابله با جریان بیداری اسلامی، تحریک حکومت‌ها و نظام‌های دست‌نشانده خودشان در جهت سرکوب بیداری اسلامی بود که البته این موضوع هنوز هم در برخی از کشورها ادامه دارد.

نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: خطرناک‌ترین مرحله از مقابله با جریان بیداری اسلامی که می‌توان آن را وحشیانه‌ترین شیوه و بدترین دکترین استکبار نامید، به وجود آوردن فتنه‌های طایفه‌گری و تکفیری در درون جهان اسلام است که ما می‌بینیم دست‌نشاندگان آنها در منطقه این مسئله را دنبال می‌کنند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی ادامه داد: انداختن مردم مسلمان به جان یکدیگر بر اساس اعتقادات مذهبی‌شان یکی دیگر از برنامه‌های استکبار به شمار می‌رود که این کار را با ایجاد مذاهب انحرافی و تکفیری در جهان اسلام دنبال می‌کند،‌ لذا این شیوه وحدت و یکپارچگی را از بین می‌برد و قدرت اسلامی را به هدر می‌دهد و به مقاومت اسلامی در مقابل استکبار و صهیونیست‌ها ضربه مهلک می‌زند.

وی بیان کرد: از همه مهم‌تر این اقدامات مستکبران موجب می‌شود تا چهره اسلام مخدوش شده و درواقع یک چهره خشن و ضدانسانی از اسلام به نمایش درآید؛ چراکه این‌گونه فرقه‌گرایی‌های تکفیری همواره توأم با خشونت اعتقادی و فرقه‌گرایی‌های شدید است.

نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات گروه تروریستی ـ تکفیری داعش در منطقه گفت: همان‌طور که می‌بینید آنها خودشان را تحت عنوان حکومت اسلامی معرفی می‌کنند و در قالب همین چهره مرتکب بدترین گناهان می‌شوند و مردم را می‌کشند که این اقدامات خلاف صریح اسلام است، این گروه تحت عنوان جهاد اسلامی این کارها را انجام می‌دهد که این کارها جنایت است و نه جهاد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی بابیان اینکه یکی از آثار خطرناک این شیوه تخریب تمدن‌ها و زیرساخت‌های کشورهای اسلامی است، افزود: این کارها مفهوم جهاد اسلامی را منحرف می‌کند و افکار و مذاهب را به انحراف کشانده و جایگزین افکار و مذاهب صحیح و درست اسلامی می‌کند.

وی تأکید کرد: اعمالی که داعشی‌ها انجام می‌دهند، آدمکشی است و باعث می‌شود ذهن‌های مردم مشوش شود تا آنها را از اسلام صحیح و درست دور کنند.

نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: بیداری اسلامی یعنی برگشت به مشترکات اسلامی و همان اهدافی که امام امت مطرح کرد و توانست این امت و کشور را برپا کند و این‌همه خیروبرکت را برای این ملت به ارمغان بیاورد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی خطاب به علما و شیعیان جهان اسلام تأکید کرد: تا زمانی که از آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران که برگرفته از قرآن و امام است، پیروی نکنید، شیعه و مسلمان همان است که نظام سلطه بخواهد. مسلمانانی که به جان هم بیفتند.

وی گفت: کسی حق ندارد بر سر اختلافات فقهی وحدت اسلامی را زیر پا بگذارد، حفظ جهان اسلام و امت اسلامی بالاتر از هر مسئله دیگری است.

نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه علمای اسلام وظیفه سنگینی در راستای احیای مشترکات اسلامی بر دوش دارند، تصریح کرد: علما باید این موضوع را روشن کنند که این فتنه جهان استکبار برای از بین بردن امت اسلامی طراحی شده است و نباید تحت شعارهای این داعشی‌ها، گروه‌های تکفیری و تحت تعصبات شیطانی قرار بگیرند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی خطاب به نخبگان و علمای اسلامی در این جلسه گفت: آرمان اسلامی که در جمهوری اسلامی ایران احیا شد و این نظام پربرکت را برپا کرد، اگر می‌خواهید از این نظام الگو بپذیرید، باید این آرمان‌های اسلامی را در جامعه خودتان تبدیل به فرهنگ کرده و سرلوحه کار خودتان قرار دهید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جهاد اسلامی با کفار است نه با مسلمان‌ها، جهاد اسلامی برای حفظ اشتراکات اسلام است.

ارسال نظر: