خطیب موقت نماز جمعه تهران:

وجود امام مملو از غیرت دینی بود/ ملت در تشکیل مجلس خبرگان سرافرازی را رقم زدند

کدخبر: 2037218

آیت‌الله صدیقی اظهار داشت: وجود امام مملو از غیرت دینی بود، حکومت و انقلاب را برای اسلام و حتی خودش را برای اسلامی می‌خواست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت امروز تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با اشاره به 14 خرداد سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، به بیان توضیحاتی درباره ابعاد شخصیتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مهم امام (ره) این بود که ایشان حکیم بودند، عقلانیت امام از زبدگی‌های ایشان بود ولی در اذهان اینگونه به نظر می‌رسد که عقلانیت با احساس و عاطفه و عشق، گاهی سازگاری ندارد.

وی افزود: این تلقی درستی نیست، ما عاشق‌تر از پیامبر (ص) کسی را نداریم که خدای متعال او را تسلی می‌دهد و کنترل می‌کند، پیامبر از شدت محب به خداوند شب‌ها خواب نداشت و از شدت عبادت عاشقانه، پاهای مبارکشان ورم کرده بود اما پیامبر ما عقل کل بود بنابراین نکته‌ای که درباره امام بیان می‌کنند این است که امام عقلی عاشق داشت و عشقی عاقل داشت.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان تصریح کرد: محبت پیامبر عین عقل پیامبر بود، عشق پیامبر عقل پیامبر بود، امام در زمان ما یک شخصیت جامعی بود که عشق و عقل را با یکدیگر جمع کرده بود، هیچ سیاستمداری در اوج تخصص سیاسی‌اش، نتوانست با امام دست و پنجه نرم کند.

وی یادآور شد: امام حق بود و هر کس به جنگ با امام آمد زمین خورد، خصوصیت دیگری که از امام باید مطرح کرد این است که امام اسلام وحیانی و نبوی و علوی و اسلام ناب محمدی که اسلام زندگی، اقتدار و عزت است را احیا کردند.

آیت‌الله صدیقی بر همین اساس تصریح کرد: امام خواست خودش و همه امت فدای دین شوند، امام چهره غبارآلود اسلام را از پیرایه‌های آمریکایی و تحجر پاک کرد و تهمت زننده و خطرناک جدایی دین از سیاست را توانست افشا کند و اسلام ذهنی کتابخانه‌ای را به صحنه‌ مقابله با قدرت‌های شرقی و غربی کشاند و اقتدار اسلام عینی و قرآنی و وحیانی را ثابت کرد.

وی ادامه داد: همه وجود امام «اسلام» بود و هر جا کوچکترین خدشه‌ای به اسلام و مقدسات اسلامی وارد می‌شد، امام، امامی مجاهد بود، ایشان امامی با صلابت و مقتدر بودند، فتوای تاریخی امام درباره سلمان رشدی مرتد، نشانه این معنا بود. وجود امام مملو از غیرت دینی بود و آمده بود قربانی اسلام بشود، حکومت را برای اسلام می‌خواست، انقلاب را برای اسلام می‌خواست و خودش را برای اسلام می‌خواست و هرگز در این جهت کم نگذاشت.

ادامه دارد ...

ارسال نظر: