آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد:

تحریف امام موجب تحریف انقلاب خواهد شد/ هرسال باید یک بازخوانی نسبت به امام داشته باشیم

کدخبر: 2037219

خطیب جمعه مشهد با بیان اینکه خطر بزرگ انقلاب ما و تحریف انقلاب ما، تحریف امام انقلاب است؛ اظهار داشت: تحریف امام موجب تحریف انقلاب خواهد شد لذا ما هرسال به یاد و به نام امام در این روزها باید یک بازخوانی نسبت به امام داشته باشیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 14 خردادماه در حرم امام رضا(علیه‌السلام)، با اشاره به سالروز رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، اظهار کرد: سالروز رحلت جان‌گداز امام عزیز قهرمان آفرین امت، این خاطره جان‌گداز داغدار را به محضر مقدس شما برادران و خواهران، تسلیت عرض می‌کنم.

عده‌ای سعی می‌کنند امام در شخصیتی تاریخی محدود شود

امام بزرگوار به‌عنوان یک شخصیت تاریخی قابل‌تأمل نیست، عده‌ای سعی می‌کنند امام را در یک هاله‌ای از اساطیری شخصیت تاریخی حفظ کنند و در این جریان و در این آیینه، امام را نشان بدهند و لذا می‌گویند امام مخصوص یک‌زمانی بود، آن زمان گذشت، آن تاریخ سپری شد، تحولات زمانه الآن زندگی اجتماعی سیاسی ما را در یک‌جهت دیگری قرار داده است، امام مال گذشته بود.

عده‌ای سعی می‌کنند حتی تحت عنوان عشق به امام از امام بزرگوار، یک هم‌چین تصویری را نشان بدهند و این بزرگ‌ترین خیانت به امام و حق امام است؛ امام تنها یک شخصیت تاریخی نبود، امام یک کسی نبود که بگوییم مال یک‌زمان بود، آن زمان هم گذشت، لااقل یک عده از اندک‌بینان و کوته‌فکرانی که این‌گونه فکر می‌کنند، بیایند به‌اندازه یک آمریکایی کافر به امام معتقد بشوند که می‌گوید امام چندین سال است از داخل قبر دارد بر این کشور حکومت می‌کند، یک کافر آمریکایی نسبت به امام این باور را دارد.

عده‌ای از امام دم می‌زنند اما می‌گویند دورانش به پایان رسیده

یک عده‌ای که از امام دم می‌زنند می‌خواهند از امام یک شخصیت تاریخی ارائه دهند که زمانش گذشته، موقعیتش گذشته، آن سیاست، آن تعالیم، آن فرمایشات، آن رهنمودها دیگر الآن کاربرد ندارد.

برادران و خواهران، خطر بزرگ انقلاب ما و تحریف انقلاب ما، تحریف امام انقلاب است؛ اگر دست‌های جنایت‌کارانه دشمنان ما از خارج، نادانی‌ها و ولگردی‌ها و لذت پرستی‌ها و پول‌پرستی‌های یک عده فرصت‌طلب‌های سیاسی از داخل، این‌ها بخواهند امام را تحریف کنند، تحریف امام موجب تحریف انقلاب خواهد شد لذا ما هرسال به یاد و به نام امام در این روزها باید یک بازخوانی نسبت به امام داشته باشیم.

امام خمینی یک مانیفست برای مسلمانان جهان است

ببینیم امام کی بود، چی بود؟ امام یک کتاب است، امام یک رهنمود است، امام یک مانیفست برای انقلاب و ملت انقلابی است نه برای کشور ایران، نه برای نظام جمهوری اسلامی بلکه برای تمام مسلمانان جهان، امام یک کتاب مانیفستی است که جزء جزء این کتاب باید خوانده شود و جزءجزء این کتاب، راهبرد زندگی ما در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باشد. «تکبیر»

توجه به اصول امام، راه مقابله با تحریف ایشان است

بزرگ‌ترین راه مقابله با تحریف امام، توجه به اصول امام است، وجود اقدس پیغمبر اکرم(صلوات الله علیه) در طی 23 سال در کنار قرآن، کلام پیغمبر، رهنمود پیغمبر، سیره پیغمبر یک مجموعه ایست که شخصیت رسالتی آسمانی رسول‌الله را به‌عنوان مقتدای اسلام در کنار کتاب قرار داده و در کنار کتاب، سنت قرارگرفته است و دقیقاً در جریان انقلاب ما، مسئله همین است.

25 سال عمر انقلابی امام خمینی، کتاب عملی امام است

25 سال عمر نهضت امام، از اول انقلاب و نهضت امام در پاییز 41 تا رحلت امام در خرداد 68، 25 سال دوران انقلاب امام بود، 15 سال دوران مبارزه امام با استکبار و نظام ستم‌شاهی، 10 سال دوران بنیان‌گذاری و سازمان‌دهی و تأسیس یک نظام حکومتی ولایی در برابر همه دکترین‌های سیاسی حاکم بر جهان؛ این 25 سال یک ربع قرن کتاب امام است.

فصول و ابواب کتاب امام است، امام در این 25 سال به‌صورت یک کتاب در آمده که تحریف این کتاب به تحریف انقلاب خواهد انجامید.

در حال تکمیل ...

ارسال نظر: