عبدالله گنجی:

پیام برکناری امیرعبداللهیان به غرب تقویت بده بستان تا مبارزه است

کدخبر: 2041380

مدیر مسئول روزنامه جوان با بیان اینکه فاصله بین نیروی قدس و دولت با خط ارتباطی عبداللهیان بسیار کم بود به همین دلیل مدیریت عملیاتی سپاه مقدم شمرده می‌شد نوشت: پیام این تغییر به غرب و منطقه این است که ما در صدد تقویت بده بستان هستیم تا مبارزه با تکفیر و تروریسم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان در مطلبی در خصوص برکنار حسین امیرعبداللهیان از معاونت خاورمیانه و آفریقای وزارت امورخارجه نوشت:

به رغم تغییرات سیاسی در کشورکه با انتخابات های مختلف صورت می گیرد، تا کنون تغییرات مدیران وزارت خارجه بدور از چالش های داخلی بوده و بدون حساسیت انجام می شده است. در خصوص امیرعبدالهیان مساله طور دیگری رقم خورد و حساسیت‌های نیروهای ارزشی را برنگیخت. علت چه می تواند باشد.؟ چند ماه بود فشار بر ایشان برای پذیرفتن سفارتمان در عمان نتیجه نداد تا بلاخره عزل شد.علت چیست؟

1- انگاره ذهنی جریان انقلابی کشور این است که بین نگاه انقلاب اسلامی و دولت در مواجهه با جنبشهای اسلامی و دولت های عربی فاصله است و عبدالهیان با مسولیت مستقیم در این حوزه، در کانتکس انقلاب اسلامی می اندیشید.

٢- فاصله بین نیروی قدس و دولت با خط ارتباطی عبدالهیان بسیار کم بود به همین دلیل مدیریت عملیاتی سپاه مقدم شمرده می شد. پیام این تغییر به غرب و منطقه این است که ما در صدد تقویت بده بستان هستیم تا مبارزه با تکفیر و تروریسم.

3- به نظر بنده این تغییر برای سعودیها که خواستار دست کشیدن ایران از اسلام انقلابی هستند (وزیرخارجه سعودی هر روز این مطالبه را طرح می کند) پیام ویژه‌ای دارد و تساهل مضاعف ما را متذکر می شود. زبان عبدالهیان در اعلام مواضع نظام خوشایند سعودیها خصوصا در باره یمن نبود لذا دولت اراده کرده است تغییر ادارکی در مسولین سعودی با هدف باز کردن قفل موجود بوجود آورد. به همین دلیل نوعی عقب نشینی با هدف دلجویی بابت گناه نکرده ایران را به طرف منتقل می‌نماید.

ارسال نظر: