گزارش «نسیم آنلاین» از تلاش برای قلب یک واقعیت

تقلب با هشتک #نمی_پسندم

کدخبر: 2044823

فتنه‌گران که مدت‌هاست گرفتار مشکل از دست دادن اقبال عمومی هستند سعی دارند تا با تمرکز بر حمایت ضمنی یک دانشجو از سران فتنه در حضور رهبر انقلاب این موضوع را در حالی خواستی عمومی جلوه دهند که حتی در این جلسه نیز سیلی از محکومیت‌ها توسط دانشجویان برعلیه فتنه و فتنه‌گران اتفاق افتاده بود.

گروه سیاسی « نسیم آنلاین »، شنبه 12 تیرماه امسال دیدار رمضانی دانشجویان طبق سنوات گذشته با رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

در این دیدار مانند سال‌های قبل در ابتدا برخی از نمایندگان تشکل‌های دانشجوی در کنار نماینده انجمن‌های علمی، نشریات دانشجویی و گروه‌های جهادی به نمایندگی از دانشجویان سخنرانی کرده و نظرات و دغدغده‌های خود را در حضور رهبر انقلاب مطرح کردند؛ پس از این اظهارات هم آیت‌الله خامنه‌ای به برخی موارد مطرح شده توسط دانشجویان پاسخ دادند و همچنین مسائل مهمی که لازم است در دستور کار قشر تحصیل کرده جامعه قرار گیرد را مورد تاکید قرار دادند.

در این سالها دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر انقلاب از دیدارهای است که معمولا به دلیل روحیه جوان و انتقادی دانشجویان، مسائل متنوعی مطرح و با پاسخ‌های صریح رهبری روبرو می‌شود و همین جو حاکم برجلسه باعث شده است تا در سالهای گذشته برخی از اتفاقات جلسه به خودی خود ارزش خبری زیادی برای رسانه های کشور پیدا کند که البته این موضوع درباره جلسه امسال نیز اتفاق افتاد.

از جمله حواشی دیدار امسال دانشجویان با رهبری، بخشی از سخنرانی علیرضا احمدی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور بود که در آن از حمایت محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه‌ و موسسه اطلاعات از عوامل فتنه انتقاد کرده و گفته بود: قدیمی‌ترین مجموعه مطبوعاتی کشور با عظیم‌ترین منابع مالی سال‌هاست که در انحصار جریانی قرار دارد که به روشنی در مقابل مرزبندی‌ها و چهارچوب‌‌های انقلابی عمل می‌کند؛ مسئول این مجموعه که عنوان نمایندگی حضرتعالی را دارد، اخیرا پس از تاکید شما بر خط قرمز فتنه، پیشانی فتنه را می‌بوسد.

این اظهارات با واکنش رهبر معظم انقلاب در خصوص "مورد پسند نبودن ادعای انقلابی بودن در کنار حمایت از فتنه همراه بود" . جایی که رهبری اظهار داشتند: ... موضع بنده در این مورد کاملاً صریح است؛ من بارها گفته‌ام ... من به این اسم‌ها [اصولگرا و اصلاح طلب] اصلاً اهمّیّتی نمی‌دهم و توجّه ندارم؛ به محتواها کار دارم؛ امّا روی مسئله‌ فتنه حسّاسم ... یک عدّه‌ای سردمداری می‌کردند، یک عدّه هم سوءاستفاده کردند و گفتند "انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است"؛ دیگر از این صریح‌تر؟ آیا این شعار داده شد یا نه؟ خب اگر این شعار داده شده، تبرّی از این شعار، آن روز هم لازم بود و باید می‌کردند که نکردند، حالا هم یک عدّه‌ای از آنها حمایت بکنند، آن‌وقت دم از امام و طرفداری از امام و طرفداری از نظام و طرفداری از انقلاب هم بزنند! این نمی‌شود، این قابل قبول نیست ... این پدیده را ما اصلاً نمی‌پسندیم."

اندکی بعد از انتشار اظهارات رهبر معظم انقلاب اما، جریان ضدانقلاب با ایجاد هشتک #نمی_پسندم در شبکه های اجتماعی خود، ضمن تلاش برای تحریف سخنان رهبر انقلاب این سخنان را واکنشی به اظهارات یکی دیگر از سخنرانان این مراسم جلوه داده و تلاش کردند با قلب سخنان رهبری؛ تشر مجدد ایشان به فتنه را مصادره به مطلوب کنند.

تلاش این رسانه‌‌ها این است که پاسخ رهبر معظم انقلاب در خصوص ارتباط چهره‌های سیاسی کشور با فتنه‌گران را به بخشی از سخنان نماینده نشریات دانشجویی که به طور ضمنی مدعی غیرقانونی بودن حصر سران فتنه شده بود مرتبط کنند.

نماینده نشریات دانشجویی در بخش از سخنان خود در دیدار با رهبر معظم انقلاب گفته بود: تصویب مقررات دست و پاگیر و استعلامات امنیتی بلاتوجیه برای اشتغال و یا آموزش در مقاطع تحصیلات تکمیلی و اعمال سیاست‌های تبعیض آمیز بومی گزینی و پولی کردن دانشگاه‌ها، از دیگر مصادیق تعرضات غیرقانونی به حقوق شهروندان است. محدودسازی حق انتخاب آزادانه ملت و هتک حرمت و حیثیت اشخاص در برخی تریبون‌های رسمی و یا رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها، بدون ارائه فرصت پاسخگویی، مانند انتساب اکاذیب و اهانت به برخی چهره‌های سیاسی- اجتماعی و خصوصا پاره‌ای مسئولین سابق نظام که به دلیل محدودیت‌های غیرقانونی (مستندا به اصل ۲۰، ۳۶، ۳۷ و ۳۹ قانون اساسی) حتی امکان پاسخگویی ندارند، از دیگر مصادیق قابل بیان می باشد.

این رسانه‌ها با حذف این واقعیت که "این پدیده را ما اصلاً نمی‌پسندیم" واکنش جدی، قاطع و مجدد به مساله فتنه و سخن نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل در مورد رفتار سید محمود دعایی بود، با ایجاد هشتک #نمی_پسندم سعی دارند تا با فضاسازی اینگونه جلو دهند که رهبر انقلاب به دنبال پاسخ به موضوع حصر سران فتنه بوده‌اند؛ این فضاسازی در حالی است که موضوع‌گیری آیت‌الله خامنه‌ای در خصوص موضوع فتنه از همان ابتدا مشخص بوده و ایشان از روزهای ابتدایی حوادث سال 88 فتنه را خط قرمز انقلاب اعلام کرده و در برابر سران و حامیان این توطئه ضدانقلاب موضع‌گیری کرده‌اند.

چنانکه اظهارات ایشان مبنی براینکه "فتنه خط قرمز نظام است" در دیدار با اعضای هیئت دولت در سال 93 مدتها تیتر اول رسانه های مختلف بود.

از اینرو به نظر می‌رسد فتنه‌گران که مدت‌هاست گرفتار مشکل از دست دادن اقبال عمومی هستند اکنون سعی دارند تا با تمرکز بر حمایت ضمنی یک دانشجو از سران فتنه در حضور رهبر انقلاب این موضوع را در حالی خواستی عمومی جلوه دهند که حتی در این جلسه نیز سیلی از محکومیت‌ها توسط دانشجویان برعلیه فتنه و فتنه‌گران اتفاق افتاده بود.

ارسال نظر: