ظریف با همتای قزاقستانی خود دیدار کرد

کدخبر: 2046900

وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر خارجه قزاقستان در آستانه دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در نشست وزرای خارجه 5 کشور ساحلی خزر به آستانه سفر کرده است، در حاشیه این دیدار با «ارلان ادریسوف» همتای قزاقستانی خود دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار به رایزنی در خصوص گسترش مناسبات دوجانبه پرداختند.

این دیدار در ساختمان وزارت خارجه قزاقستان در آستانه برگزار شد.

ظریف در این دیدار ضمن تاکید بر آمادگی مقامات عالیه ایران برای ارتقای همکاری ها با قزاقستان و ابراز امیدواری در جهت ثمربخش بودن مذاکرات اجلاس خزر، بیست و پنجمین سالگرد استقلال قزاقستان و عضویت این کشور در شورای امنیت سازمان ملل را تبریک گفت.

وی همچنین با اشاره به به لزوم تقویت همکاری های دوجانبه در همه زمینه ها، بر گسترش همکاری های کنسولی و تسهیل صدور روادید نیز تاکید کرد.

تشکیل قریب الوقوع کمیسیون کنسولی بین دو کشور و اعلام آمادگی ایران برای حضور در اکسپو 2017 قزاقستان از دیگر محورهای سخنان ظریف بود.

ارلان ادریسوف وزیر خارجه قزاقستان نیز در این دیدار با تاکید بر گسترش روابط میان دو کشور افزود: روابط ایران و قزاقستان باید روز به روز گسترش یابد.

وی به اهمیت مذاکره سازنده برای تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی خزر و نیز گسترش همکاری بانکی کشاورزی حمل و نقل ترانزیت فنی مهندسی لجستیک با ایران اشاره کرد و گفت: افزایش پروازهای مستقیم بین دو کشور، سفرهای توریستی و تجاری و نیز همکاری منطقه ای و بین المللی باید در دستور کار باشد.

ادریسوف همچنین از حمایت ایران از قزاقستان در مجامع بین المللی و عضویت در شورای امنیت سازمان ملل تشکر کرد.

ارسال نظر: