سیدحسن خمینی:

جمهوری اسلامی ایران منادی آزادی و آرامش روحی در جهان است

کدخبر: 2047087

تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران منادی آزادی و آرامش روحی در جهان است و این که می بینید در دنیا چه مقدار مورد ظلم و تهمت واقع می شود به خاطر همین است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت الاسلام سید حسن خمینی در دانشگاه المصطفی(ص) سریلانکا در جمع دانشجویان و مسئولان این دانشگاه گفت: انقلاب اسلامی ایران بازگشت خدا به جامعه و فضای اجتماع است پیام بزرگ امام(ره) برای همه این است که به خدا به عنوان یک عنصر معنا بخش به زندگی انسان ها نگاه کنند، امام خمینی (ره) در زندگی خودش می خواست این مطلب را با مردم در میان بگذارد.

وی ادامه داد: مطمئن باشید که راه امام(ره) در ایران ادامه دارد، رهبر معظم انقلاب ایران آن مسیر را ادامه می دهند، ما امروز می بینیم که چگونه جامعه ایران توسط گروه های مختلف تکفیری و گروه های مختلف صهیونیستی مورد هجمه واقع می شود.

یادگار امام افزود: شما به عنوان دوستداران امام(ره) و انقلاب در بیرون از ایران وظیفه دارید که مبلغ همان پیام معنویت و آرامش روحی باشید، انقلاب آمده تا ان شاالله با همت همه به انقلاب جهانی مهدی موعود (عج) متصل شود.

وی خاطرنشان کرد: همه علاقه مندان به پیامبر(ص) و اهل بیت پیامبر (ع) اگر چشمشان به امام (ره)، انقلاب امام(ره)، و راه امام(ره) و مقام معظم رهبری انقلاب است به این جهت است که می خواهند آرامش روحی را در جهان حاکم کنند.

سیدحسن خمینی با بیان اینکه امروز هیچ فاجعه جهانی در دنیا مانند اسرائیل و لطماتی که این کشور به انسانیت می زند نیست، اظهار داشت: بزرگترین ظلم های انسانی در سرزمین های اشغالی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه صهیونیسم ها می خواهند ما مسلمانان از هم جدا و پاره پاره باشیم، تصریح کرد: آنها می خواهند که جامعه اسلامی را متشتت ببینند، این که این مقدار در جوامع اسلامی مسلمانان از هم دیگر می کُشند جز در راستای اهداف صهیونیست ها نیست.

تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) در بخش دیگر از سخنان خود گفت: همه ادیان اعم از ادیان ابراهیمی و ادیان غیر ابراهیمی وظیفه ای که برای خودشان تعریف کرده اند و آن ایجاد آرامش در روح و روان انسان است.

وی افزود: تردیدی نیست که تمدن غربی زندگی بیرونی انسان ها را بهتر کرده است. اما آیا آرامش روحی را به انسان ها برگردانده است، این که ثروتمندان خودکشی کنند دال بر چیست، دال بر این است که گمشده ای دارند که آن را در میان پول و ثروت پیدا نمی کنند. لذا انسان ها به دین و خدا در زندگی شان احتیاج دارند.

یادگار امام با بیان اینکه اگر انسان ها به سمت تکنولوژی رفتند به خاطر این بوده است که به دنبال آرامش بوده اند عنوان داشت: بیشترین میزان خودکشی در جوامعی است که به ظاهر پیشرفته تر از سایر کشورها هستند. در آن کشورها شاید بیرون از ذات انسان ها را ظاهرا بهبود بخشیده باشند ولی درونشان را بهتر نکرده اند.

وی در آخر ابراز امیدواری کرد: همه با هم در کشور سریلانکا با دوستی و محبتی که میان ادیان اعم از بودایی ها، هندوها، مسلمانان و مسیحیان وجود دارد، به سوی یک جامعه مطلوب و جامعه آرام و جامعه خوب حرکت کنند.

حجت الاسلام سید حسین خمینی در سفر به برخی کشورهای شبه قاره پس از دیدن دانشگاه امام خمینی (ره) پاکستان و دیدار با جمعی از علما و روحانیون شیعه در دانشگاه امام خمینی(ره) کراچی چهارشنبه(16 تیر) کراچی را به مقصد سریلانکا ترک کرد.

وی در سریلانکا با رئیس جمهوری، رئیس مجلس، وزیر امور مسلمانان و کاردینال اعظم سریلانکا دیدار و گفت و گو کرد.

ارسال نظر: