کارگردان مستند انتخاباتی روحانی:

گیرِ کارِ دولت تنهایی، بگم‌بگم و بی‌بُلندگویی نیست، گیرِ کار کهنسالی و عدمِ تحققِ وعده‌هاست

کدخبر: 2052027

دهباشی نوشت: گیرِ کارِ این دولتِ عزیز درواقع بی‌صدایی و تنهایی و مظلومیّت و بگم‌بگم و بی‌بُلندگویی نیست، کهنسالی و عدمِ تحققِ وعده‌هایِ بسیار و از پااُفتادگی و شکافِ هردم عمیق‌ترِ تودهء مردمِ معمولی با نخبگان است و بی‌تدبیریِ دوستان و آشنایان و نااُمیدیِ مردمان، همین.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حسین دهباشی کارگردان مستند انتخاباتی روحانی در مطلبی با عنوان "آیا دولتِ مُعزّز یازدهم، مظلوم و تنها و بی‌صدا است؟" نوشت:

یک:

سخنگوی محترم دولت، برایِ چندمین بار، گله کرده‌اند از ناهمراهیِ صداوسیما، درست می‌گویند البتّه، درست‌ترش اینکه رسانه متناظر و تلوزیونِ دولتِ فعلی، بی‌بی‌سیِ‌فارسی است و من‌وتو. و برخلافِ این سُخنِ رایج (وبه گمانِ من نادرست) که دولتِ مُحترم تنها است، تنها نیست و تنها کارمندانِ واقعی‌اش در حوزهء اطلاع‌رسانی به جایِ جامِ‌جم یا پاستور، حاشیه‌نشینِ رودخانهء تیمز هستند، بسیار حرفه‌ای و بی‌جیرومواجبی بر ذمّهء بیت‌المالِ دولتِ علیّهء ایران و حامیانِ تمام‌قد ایستاده، به دفاعِ جانانه از بانیانِ سخاوتمندِ برجام در تهران!

دو:

و مُنتقدینِ قُوّهء مجریه، اگر احیانا و دستِ‌بالا، مجموعهء طنزِ «دکترسلام» را دارند، با ساختاری ساده و متّکی بر مستنداتِ آرشیوی و گفتارِ متن، و توزیعِ آن در بخشِ محدودی از اینترنت، مدافعانِ موسوم به تدبیرواُمید، فی‌المثل عروسک‌هایِ رقصان و بامزّه و تو دل‌برو و بذله‌گو و آوازخوانِ «شبکهء نیم» را دارند در گسترهء پُربینندهء امواجِ ماهواره، و بازنشرِ آن در شبکه‌هایِ مُنعطف و تودرتویِ مجازی هم و همین مثال را می‌شود تعمیم داد به باقیِ گونه‌هایِ اطلاع‌رسانی و عملیاتِ روانی و جریان‌سازیِ افکارِ عُمومی!

سه:

و راستِ‌راست‌اش این است که حتّی بی بی‌بی‌سی(!) و اصلا ، مُخالفانی از جنسِ کیهان یا لثارات، برایِ این دولت و هردولتی، خود کارِ هزار تبلیغ را می‌کُنند، با ضدتبلیغِ فرمایشاتِ خود و مطالبی سرشار از بداخلاقی و بدصدایی و هراسناک و گریزانندهء هرموجودِ ذی‌شُعوری و به تنهایی کفایت می‌کُنند، برایِ پُروپیمان کردنِ صندوق‌هایِ انتخاباتِ آتی، از آرایِ آزرده و ترسیده از ادبیّاتِ عموما بی‌ادبانهء ایشان.

چهار:

و نهایت آنکه، الحق والانصاف و نگارنده این را به عنوانِ پژوهشگری مطّلع از تاریخِ معاصرِ ایران می‌نویسد، که این میزان از آشنایی و همدلیِ رسانه‌هایِ بیگانه با دولتِ مُستقر در تهران، در همهء ادوار و دُولِ قبل و بعد از انقلاب‌اسلامی بی‌نظیر است و دوستان اگر نظرِ دیگری دارند و نظیرِ دیگری را سُراغ راهنمایی بفرمایند کدام‌وقت و چرا؟

پنج:

باری... گیرِ کارِ این دولتِ عزیز درواقع بی‌صدایی و تنهایی و مظلومیّت و بگم‌بگم و بی‌بُلندگویی نیست، کهنسالی و عدمِ تحققِ وعده‌هایِ بسیار و از پااُفتادگی و شکافِ هردم عمیق‌ترِ تودهء مردمِ معمولی با نخبگان است و بی‌تدبیریِ دوستان و آشنایان و نااُمیدیِ مردمان، همین.

ارسال نظر: