آیت‌الله صدیقی در دوره تربیتی تشکیلاتی شهید چمران:

کسانی که حقوق‌های نجومی می‌گیرند تنها به فکر حزب‌بازی و منافع خود هستند

کدخبر: 2052069

امام‌جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: سیاست و تدبیر به معنای واقعی حل کردن مشکل جوانان است و تدبیر واقعی مربوط به ائمه (ع) بود، اما کسانی که حقوق‌های نجومی می‌گیرند و ایثار ندارند تنها به فکر حزب‌بازی و منافع خود هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران صبح امروز در دوره تربیتی تشکیلاتی شهید چمران، بابیان اینکه شخصیت انسانی آینه جلال کبریایی حق است، اظهار داشت: مقام انسانیت است که ظرفیت تحمل امانت الهی را دارد و این مقام قابلیت دریافت همه اسماء و اسرار الهی را دارد.

امام‌ جمعه موقت تهران بابیان اینکه مقام انسانیت ربطی به مرد بودن و یا زن بودن ندارد و انسانیت قانون کمال است، افزود: قرآن کریم تنها کتابی است که بانوان را در سنگر انسانیت مستقر کرده و ازنظر بعد انسانی تفاوتی میان زن و مرد قائل نشده است.

آیت‌الله صدیقی تصریح کرد: هرکسی از هر نژاد، فرهنگ و منطقه‌ای دارای عمل صالح باشد این شخص مؤمن است، اعمال انسان مانند دسته‌گل می‌ماند و ایمان ریشه و عمل انسان میوه یک درخت است در این صورت است که می‌توان به مکارم اخلاقی دست‌یافت.

وی بابیان اینکه ادعیه آینه‌های صفات الهی است، گفت: خداوند در جان‌ودل ما خانه ساخته و نام آن را قلب نام‌گذاری کرده است از این‌رو در روایات آمده است که حضرت زهرا (س) قلبش از محبت الهی پرشده و غیر از حق در دل او جایی ندارد.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه کسانی که برای جوانان اشتغال ایجاد می‌کنند رنگ الهی به خود گرفته‌اند، گفت: خداوند متعال برطرف‌کننده غم‌ها است و انسان همواره باید کشاف الکروب باشد، همچنین آسان کردن کارها و ارائه طریق برای افرادی که مشکل‌دارند بسیار اهمیت دارد.

آیت‌الله صدیقی بابیان اینکه اسلام بالاترین ارزش را در میان زنان قرار داده است، گفت: در دنیای غرب علیه زن شعار می‌دهند اما اسلام برای بانوان ارزش زیادی قائل شده است و انسان جلوه‌ای از حق است چراکه می‌تواند به مقام و درجات بالای الهی برسد.

وی بابیان اینکه شهدا و انسان‌های متقی جلوه خداوند در زمین هستند و رنگ خداوند به خود گرفته‌اند، گفت: کسی به فکر حل مشکل جوانان نیست و آدم‌هایی که به بازی‌های سیاسی مبتلا هستند به هیچ‌کس علاقه ندارند و به دنبال حزب و جریان سیاسی خود هستند.

امام‌جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: سیاست و تدبیر به معنای واقعی حل کردن مشکل جوانان است و تدبیر واقعی مربوط به ائمه (ع) بود، اما کسانی که حقوق‌های نجومی می‌گیرند و ایثار ندارند تنها به فکر حزب‌بازی و منافع خود هستند.

آیت‌الله صدیقی بابیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب(س) علم لدنی داشتند و علم آن‌ها دراستی و وراثتی نبود، گفت: حضرت زینب (س) عالمه ای بودند که آموزگارش خداوند است، حضرت فاطمه معصومه (س) نیز صاحب این علم بودند و برای ورود به بهشت شأن شفاعت دارند.

ارسال نظر: