بازتاب گسترده اختراع جدید "محمد زارعی" در رسانه‌های اسپانیایی؛

شاهکار جوان لرستانی در دانشگاه بارسلونا +تصاویر

کدخبر: 2052814

محمد زارعی محقق جوان لرستانی دانشگاه بارسلونا، داروی جدیدی برای درمان دیابت نوع ۲، کبد چرب و بیماری های متابولیکی اختراع کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، محمد زارعی محقق جوان لرستانی دانشگاه بارسلونا، داروی جدیدی برای درمان دیابت نوع 2، کبد چرب و بیماری‌های متابولیکی اختراع کرده است، این اختراع که در مهمترین ژورنال علمی و معتبر حوزه دیابت منتشر شده است، در رسانه‌های متعلق به مراکز علمی اسپانیا بازتاب فراوانی داشته است. اختراع این جوان سی ساله لرستانی دانشگاه بارسلونا روی حیوانات و سلولهای انسانی آزمایش شده و بسیار کارا بوده است.

لازم به ذکر است دارویی که دراین اختراع تولید شده، فاقد اثر سمی، دارای قابلیت برگشتن کبد استئاتوز(چرب) به حالت نرمال (یعنی از بین بردن تجمع تری‌گلیسریدها در کبد)، کاهش دهنده فشار خون نامتعادل و افزایش حساسیت های انسولینی و... است، که برای درمان دیابت نوع 2، کبدهای چرب و دیگر بیماری‌های متابولیکی مفید است. انتظار می رود با انجام کارهای کلینیکی، این دارو بزودی به بازار عرضه شود تا برای نخستین بار دارویی مفید در اختیار بیماران دیابت نوع 2 و کبدی در سراسر جهان قرار گیرد.

گفتنی است این پژوهش در دانشگاه بارسلونا و مرکز تحقیقاتی بیوپزشکی در دیابت و بیماری‌های متابولیکی مرتبط اسپانیا تحت نظر پروفسور مانوئل وزکزکررا انجام شده و نتایج تحقیقات در مجله diabetes مهم ترین ژورنال در حوزه بیماران دیابتی منتشر گردیده است.

ارسال نظر: