آیت‌الله خاتمی:

روحانیت در مقابل بدعت‌های دینی و سیاسی بایستد/ روحانیون کارمند دولت نیستند

کدخبر: 2054117

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: روحانیت باید استقلال خود را حفظ کند و اگرچه ما به‌نظام سیاسی سامان می‌دهیم اما کارمند دولت نیستیم و این نیز به معنای در مقابل دولت بودن نیست و با توجه به شرایط و عدالت به‌ نقد و تشویق دولت بپردازیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: آیت‌الله سید احمد خاتمی بعدازظهر امروز در مسجد شهدای شیراز در جمع مبلغان و روحانیون اظهار داشت: شما روحانیون سفیران نور و معنویت هستید و باید تلاش کنید رسالت خود را به نحو احسن انجام دهید و من برای تحقق این مهم 10 نکته را پیشنهاد می‌کنم.

وی با اشاره به نخستین نکته افزود: مردم از روحانیت، انتظار دارند و این به این معنا است که باید عملکرد شما معنوی باشد و نفس واژه روحانیت نیز به همین امر اشاره دارد.

این مسؤول با اشاره به نکته دوم ادامه داد: شما باید به نوع زندگی خود توجه کنید و به دلیل مسؤولیتی که دارید در ظاهر، گفتار، تربیت و توجه به نهاد خانواده دقت بیشتری داشته باشید و با هر اختلاف‌نظر و وضعیت مالی که هستید سعی کنید کرامت روحانیت را حفظ کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری به نکته سوم اشاره کرد و افزود: روحانیت باید استقلال خود را حفظ کند و اگرچه ما به‌نظام سیاسی سامان می‌دهیم اما کارمند دولت نیستیم و این نیز به معنای در مقابل دولت بودن نیست و با توجه به شرایط و عدالت به‌ نقد و تشویق دولت بپردازیم.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به نکته چهارم بیان کرد: روحانیت باید برای وقت مردم ارزش قائل باشد و این امر می‌طلبد که در امور دینی مطالعه بیشتری داشته باشد.

خاتمی به نکته پنجم اشاره کرد و گفت: روحانیت باید عالم زمانه خود باشد و شرایط کشور را درک کند و در امر دشمن‌شناسی پیش‌گام بوده و بداند دشمن به دنبال ترویج ناامیدی، دوقطبی کردن جامعه، کاهش روحیه استکبارستیزی در افکارعمومی و بی‌اعتمادی جامعه به‌نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به نکته ششم خاطرنشان کرد: روحانیت باید در مقابل بدعت‌های دینی و سیاسی بایستد، چراکه دشمن به دنبال ترویج عرفان‌های نوظهور است.

این مسؤول در ادامه بیان داشت: روحیه شجاعت را باید در بدنه روحانیت حفظ کرد و با این روحیه در مقابل هجمه‌های فرهنگی ایستاده و از به حاشیه رفتن بپرهیزیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نکته هشتم و نهم افزود: روحانیت باید صراحت در کلام را حفظ و آنجایی که لازم است از دوپهلو صحبت کردن پرهیز کند، همچنین یک بخش دین فقه است و ما یا باید مجتهد یا مقلد باشیم و به همین دلیل روحانیون که وظیفه تفسیر دین ندارند نباید به این امر ورود کنند و حداقل با اشاره به یک منبع معتبر دیدگاه خود را ارائه دهند.

خاتمی در آخرین نکته تصریح کرد: توکل به خدا سرمایه مؤمن است و شما نیز از این مهم غفلت نکنید و آن را سرمایه کار خود قرار دهید.

ارسال نظر: