معاون فرهنگی وزارت علوم در نشست جنبش عدالتخواه دانشجویی:

عدالت‌طلبی بدون پرداخت هزینه میسر نمی‌شود

کدخبر: 2055887

ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی وزارت علوم تاکید کرد که عدالت‌خواهی و عدالت‌طلبی بدون پرداخت هزینه امکان‌پذیر نیست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم بعد از ظهر امروز (چهارشنبه 27 مردادماه) در پنجمین روز نشست جنبش عدالتخواه دانشجویی که در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد اظهار کرد: اقتضائات عدالت‌خواهی سنگین است. بیشتر حاکمان خودشان را عدالت‌طلب می‌دانند اما اینها در حد شعار است و در مقام عمل حاکمان عادل بسیار کم‌اند زیرا در عمل فضای اجرای عدالت بسیار ضیغ است.

معاون فرهنگی وزارت علوم با اشاره به تعابیر مختلف عدالت بیان کرد: عدالت تعابیر مختلفی دارد بعضی آن را مساوات و برابری می‌دانند اما عدالت مفهومی فراتر از این عبارات است. عدالت وقتی برقرار می‌شود که ما از کسی که حتی مخالف ما هم حرف می‌زند دفاع کنیم.

وی در ادامه به پیچیدگی شرایط امروز جامعه اشاره کرد و گفت: امروز جامعه پیچیده است و شناخت حق و باطل دشوار است هم باید حق را شناخت هم باطل را تا بتوان حق و باطل را و حقدار و ظالم را از هم تمیز داد.

ضیاء هاشمی لازمه شناخت حق و باطل را کار فرهنگی دانست و گفت:فعالیت در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی کار آسانی نیست در جنگ 8 ساله نیز شاهد بودیم کار فرهنگی تاثیر بسزایی دارد.

معاون فرهنگی وزارت علوم افزود: همیشه عدالتخواهی و عدالت‌طلبی هزینه دارد و این امر بدون پرداخت هزینه میسر نمی‌شود و این هزینه‌ها بیشتر توسط خودی‌ها درست می‌شود.

ارسال نظر: