تولیت آستان قدس رضوی:

باور امام راحل به نقش مردم تزئینی و تشریفاتی نبود

کدخبر: 2056301

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: دومین نکته توجه به مردم نه به عنوان یک امر تشریفاتی بلکه باور داشتن مردم است؛ در واقع توجه به نقش مردم در اداره جنگ و حل مشکلات کشور یک واقعیت است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در نشست سالانه مسئولان بسیج دانشجویی سراسر کشور که در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد اظهار داشت: نخستین شاخصه‌ مکتب سیاسی امام دلدادگی به خدا، عبودیت و بندگی است؛ در واقع امام در حیات سیاسی و اجتماعی خود به‌عنوان یک عبد صالح شناخته می‌شوند.

وی افزود: یکی از شاگردان امام صادق(ع) که پس از 94 سالگی خدمت ایشان رسید پرسید علم چیست و ایشان فرمودند علم آن است که خداوند در انسان قرار دهد و هرکس در این عالم عبدتر است عالم‌تر است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: طبق فرمایش امام صادق (ع)، حقیقت عبودیت این است که فرد بداند عالم همه ملک خدا، مُلک خدا و آنچه بر ذرات عالم حاکم است اراده الهی است.

وی با اشاره به اینکه «عالم محضر خداست» سنگ زیربنای اندیشه‌های کلامی سیاسی، اقتصادی و تمامی سمت گیری امام (ره) است گفت: نگاه به این جمله زندگی انسان را جهت می‌دهد و نکته اساسی موفقیت امام(ره) در قبل و بعد انقلاب، خدا را دیدن، به خدا اندیشیدن جز خدا ندیدن و حرکت در مسیر خداوند است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: دومین نکته توجه به مردم نه به عنوان یک امر تشریفاتی بلکه باور داشتن مردم است؛ در واقع توجه به نقش مردم در اداره جنگ و حل مشکلات کشور یک واقعیت است.

رئیسی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مولفه قدرت کشور ما مردم متدین است گفت: اگر امروز دشمن کاری نمی‌کند به این معنا نیست که نمی‌خواهد بلکه به این دلیل است که نمی‌تواند که به خاطر وجود مردم متدین است‌.

وی با بیان اینکه پیوند بین معنویت و سیاست نکته دیگر اندیشه امام(ره) است گفت: بیش از 300 سال است که مغرب زمین با خدا مبارزه می‌کند و محصول آن جنگ اول و دوم جهانی، قریب به 70 سال ظلم به مردم فلسطین، جنگ کلاهک‌های هسته‌ای و غیره است.

رئیسی تصریح کرد: اندیشه امام (ره) معتقد است در سیاسی‌ترین مسئله باید خدا را دید و به خدا و تامین رضای خدا اندیشید.

وی با بیات اینکه حقیقتاً آنچه مقام معظم رهبری درباره انقلابی اندیشیدن بیان می‌کنند نگاه به همین معنا است گفت: در واقع یک اقدام انقلابی نمی‌تواند متوجه به رضای خدا و اقتدار ملی نباشد، بنابراین اگر موضعتان موضع حق و عدالت است بر آن اصرار کنید و یقین داشته باشید موفقیت حاصل می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: هم‌اکنون سخنان مقام معظم رهبری در بایکوت خبری امپراتوری رسانه‌های دنیا قرار می‌گیرد و نمی‌خواهند کلام ایشان در جوامع بشری رواج یابد اما در زمان بیماری ایشان 400 میلیون پیامک ابراز ارادت دریافت می‌شود که نشان می‌دهد توان مقابله با مردم را ندارند.

وی با اشاره به اینکه عدالت اجتماعی دیگر شاخصه مدنظر امام (ره) است، گفت: تمام توسعه یافتگی ما باید در پرتوی عدالت اجتماعی شکل گیرد و این شاخصه سیاسی و اقتصادی مکتب امام است.

رئیسی با اشاره به ضرورت نجات همه محرومان در عالم به عنوان دیگر شاخصه سیاسی و اجتماعی امام خمینی گفت: «نه غزه نه لبنان» شعار انقلاب اسلامی نیست و شعار انقلاب توجه به نجات همه مسلمانان و محرومان در عالم است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: مخاطب امام (ره) مردم و بیداری ملت بود و امروز مقام معظم رهبری جوانان خارج کشور را مخاطب خود قرار می‌دهند تا آنان بدانند نخستین ظلم را استکبار ابتدا به مردم خود می‌کند که اجازه نمی‌دهد ملت در مسیر بندگی حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین ظلم نظام استکباری به بشریت این است که نمی‌گذارد مردم بفهمند گفت: اجازه نمی‌دهند مردم راه درست را بشناسند و بدانند گمشده امروز جامعه بشری اهل بیت و اندیشه ائمه اطهار(ع) است.

رئیسی گفت: رسانه غرب با 7 هزار کانال در برابر صحنه‌های مستهجن و فساد اخلاقی مخالفت نمی‌کنند اما در مقابل یک راه و موج بصیرت آفرین می‌ایستد.

وی افزود: ما به عنوان نظام اسلامی هستیم که پرچم اسلام ناب محمدی را برداشته‌ام و نگاه امروز دنیا بر این انقلاب است در واقع امروز گرایش به اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بیش از هر زمانی است و به ویژه پس از روی کار ماندن داعش توجه به اسلام ناب در دنیا افزایش پیدا کرده است‌.

وی تصریح کرد: رسالت بسیار خطیر و سنگینی برعهده داریم، باید در حفظ آنچه شهیدان ما با ایستادگی و مقاومت خود ایجاد کرده‌اند و همچنین باید پیام بیداری اسلامی که در امت‌ها به برکت خون شهدا ایجاد شده است را صیانت کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم از جامعه اسلامی جهل زدایی کردند گفت: بیداری اسلامی برکت خون شهیدان است که با جابه‌جایی حکومت‌ها از بین نمی‌رود.

وی افزود: دشمن امروز نمی‌خواهد جمهوری اسلامی تفوق و برتری سیاسی داشته باشد، در حوزه اقتصاد روی پای خود بایستد و به هرشکل نفوذ را اعمال می‌کنند، بنابراین راهکار مقابله با نفوذ، انقلابی اندیشیدن و انقلابی عمل کردن است.

رئیسی با بیان اینکه راه مقابله با اقتصاد لیبرالیستی، اقتصاد مقاومتی است گفت: ظرفیت‌های لازم و نیروی انسانی مورد نیاز آن را داریم و راهکار برون رفت ما از مشکلات اندیشه انقلابی است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: باور ما این است هرجا نیروی کار آزموده با روحیه بسیجی قرار گرفته، حوزه موفقیت بوده و هرجا دست به گریبان غرب شدند نتیجه‌ای نداشته است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: امیدواریم به برکت امام رضا (ع) ظرفیت سازی کنید چرا که بیشتر مشکلات از این طریق حل می‌شود، در واقع بهترین قلوب با ظرفیت ترین آنها است.

وی با اشاره به اینکه این ظرفیت سازی در زیر سایه ولایت توسل به حضرت رضا(ع) و توجه به حضور امام زمان عج محقق می‌شود گفت: جبهه‌های ما را بچه‌های با ظرفیت اداره می‌کردند و امروز مقاوم‌های مقاومت آفرین با ظرفیت در جبهه‌ها حرکت می‌کنند.

رئیسی افزود: بهترین مفسر و مبین خط امام (ره)، جانشین به حق ایشان، رهبر انقلاب هستند‌؛ در واقع خط امام، خط عبودیت، توجه به مردم، ولایت فقیه و رهبری و جایگاه ولایت است.

وی با اشاره به اینکه خط امام ره مهم‌ترین راهبرد پیش روی ماست گفت: در مقابله با تهاجم فرهنگی به دنبال مصونیت یابی هستیم که زیارت یکی‌ از راه‌ای مصون سازی جامعه است.

در ادامه از خانواده شهدای شهید کلانی اولین شهید مدافع حرم، شهید خاوری فرمانده تک تیراندازان تیپ فاطمیون، جانباز شهید رجب محمد زاده معروف به «بابارجب» با حضور تولیت آستان قدس رضوی، رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور و نماینده ولی فقیه در بسیج دانشجویی کشور تجلیل و تقدیر شد.

ارسال نظر: