رستم قاسمی در نشست خبری:

وجود ۱۵۰ ایراد نشانه غیرکارشناسانه بودن قراردادهای نفتی است/ اشکال مهم بازه ۳۰ تا ۳۵ ساله قراردادها است

کدخبر: 2057631

وزیر سابق نفت با بیان اینکه وجود ۱۵۰ ایراد حاکی از این است که قراردادهای دولت غیرکارشناسانه بوده است، گفت: طولانی شدن مدت قراردادها در بازه ۳۰ تا ۳۵ سال اشکال مهم این قرادادها است.

به گزارش خبرنگار سیاسی « نسیم آنلاین »، رستم قاسمی، وزیر سابق نفت در نشست خبری گفت: یکی از ایرادات عمده و اصلی که در IPC هنوز اصلاح نشده، تضعیف شرکت ملی نفت ودانش آموختگان آن است.

وی ادامه داد: در برخی میادین مشترک مثل آزادگان که در سال های قبل تعیین تکلیف شدند نیازی نیست ک قراردادهای آن را در IPC تست کنیم.

وزیر سابق نفت تاکید کرد: بردن قراردادهای IPC در فضای قراردادهای دولت که محل کار کارشناسی نیست، غیراصولی است و ایراد دارد و وجود ۱۵۰ ایراد نیز حاکی از این است که قراردادهای دولت غیرکارشناسانه بوده است.

قاسمی ادامه داد: طولانی شدن مدت قراردادها در بازه ۳۰ تا ۳۵ سال اشکال مهمی است همچنین نباید همه میادین کشور را در قراردادهای IPC درگیر کنیم بلکه باید آزمایشی به این قضیه ورود کرد.

وی گفت: اصول مهم حقوقی، مالی و تکنیکی در ‏IPC رعایت نشده و خط تخلیه در آن خیلی روشن نیست.

وزیر سابق نفت ادامه داد: در بحث حقوقی بازگشت تحریم ها دیده نشده و در بحث تکنیکی خط تخلیه یا همان ‏bace line ازابتدا در آن پیش بینی نشده است. پرداخت ها بصورت باز است که می تواند در درازمدت تاثیر مالی زیادی در قراردادها داشته باشد.

قاسمی بیان داشت: نمی شود برای کل میادین نفتی کشور یک نسخه واحد پیچید پس مبادرت به چنین امری در یک قرارداد نفتی اشتباهی غیرمنطقی است.

در حال تکمیل ...

ارسال نظر: