ظریف:

به خاطر دموکراسی روابطمان را با کشورهایی که دموکراسی را زیر پا می‌گذارند قطع می‌کنیم

کدخبر: 2057884

وزیر خارجه کشورمان گفت: ما دولتی هستیم که برای دموکراسی ارزش قائلیم و به خاطر دموکراسی حتی حاضریم روابطمان را با کشورهایی که دموکراسی را زیر پا می‌گذارند قطع کنیم، کما اینکه رفتارمان با دیکتاتوری در شیلی چنین بود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: به سانتیاگو، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان پس از امضای یادداشت تفاهم برقراری مکانیسم مشورت‌های سیاسی بین ایران و شیلی با ابراز خوشحالی از سفر به شیلی اظهار داشت: از دوست و همکارم وزیر خارجه به خاطر مهمان‌نوازی قدردانی می‌کنم.

وی افزود: از دولت و مردم شیلی برای حمایت از مردم و دولت ایران برای احقاق حقوق هسته‌ای و رسیدن به توافق هسته ای قدردانی می‌کنم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: همواره در کنار مردم شیلی بوده‌ایم و در دوران استبداد روابط را با شیلی قطع کردیم و بعد از بازگشت دموکراسی این روابط را مجددا برقرار کردیم چون به خواست مردم شیلی اهمیت می‌دهیم.

وی عنوان کرد: امروز بسیار خوشحالیم روابط گسترده سیاسی و اقتصادی و تجاری و بین‌المللی با مردم و دولت شیلی در دوران دموکراسی برقرار می‌کنیم.

ظریف ادامه داد: معتقدیم روابط خوب ایران و شیلی امکان استفاده از شرایط ویژه دو کشور برای گسترش ثبات و پیشرفت و توسعه اقتصادی مردم دو کشور و دو منطقه را فراهم می‌کند.

وی افزود: امروز یک هیات بزرگ اقتصادی ایرانی با شرکای شیلیایی بحث‌های مختلفی را برای همکاری های آینده اقتصادی بین دو کشور را مطرح کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: همانطور که می‌توانیم در زمینه‌های همکاری گفت‌وگو و همکاری کنیم، می‌توانیم در زمینه‌هایی که اختلاف دیدگاه داریم، گفت‌وگو کرده و تلاش کنیم دیدگاه‌ها را به هم نزدیک کنیم، به ویژه در حوزه سوءاستفاده از مفهوم بسیار مقدس حقوق بشر برای پیشبرد اهداف سیاسی علیه دولت‌های مستقل و انقلابی.

ظریف خاطرنشان کرد: ما دولتی هستیم که برای دموکراسی ارزش قائلیم و به خاطر دموکراسی حتی حاضریم روابطمان را با کشورهایی که دموکراسی را زیر پا می‌گذارند قطع کنیم، کما اینکه رفتارمان با دیکتاتوری در شیلی چنین بود و بازگشت به روابط با شیلی بعد از دموکراسی می‌توانیم از نقش دو کشور برای صلح و ثبات در مناطق خودمان حمایت کنیم.

وی همچنین توافق بین دولت کلمبیا و فارک را به دولت کلمبیا و به دولت‌های کوبا و شیلی که نقش اساسی در این صلح داشتند، تبریک گفت.

ارسال نظر: