وزیر کشور:

بیش از ۷۰ سال با نظام بودجه‌ریزی اشتباه کشور را اداره کردیم

کدخبر: 2061766

رحمانی فضلی گفت: ما بیش از ۷۰ سال با نظام بودجه‌ریزی اشتباه کشور را اداره کردیم که در کنار ضرر دیدن کل کشور، روستاها بیش از همه متضرر شده‌اند و امروزه نتیجه این نظام بودجه‌ریزی اشتباه، باعث این ترکیب جمعیت برعکس شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در نشست دهیاران، شهرداران و شوراهای اسلامی استان آذربایجان شرقی که در تالار «جمهوری» استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یک ریل‌گذاری است که در کوتاه‌مدت خود را نشان نمی‌دهد اظهار داشت: باید کشور را در برابر تکانه‌های اقتصاد بین‌المللی مقاوم کنیم که برای عزت، رفاه و اقتدار ایران اسلامی بسیار مفید است.

وی بابیان اینکه باید الگوی موفقی از حکومت اسلامی را به دنیا معرفی کنیم، افزود: نباید نوسانات قیمت نفت کشور را با مشکل مواجه کند.

وزیر کشور، با انتقاد از اینکه برخی‌ها به اقتصاد مقاومتی نگاه درستی ندارند، گفت: اقتصاد مقاومتی صرفاً به معنای اجرای پروژه، جذب سرمایه‌گذاری و... نیست، بلکه بخشی از آن محسوب می‌شود و مردمی بودن اقتصاد را یکی از شاخصه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته ترکیب جمعیتی روستا به شهرها 70 به 30 بود، افزود: ما بیش از 70 سال با نظام بودجه‌ریزی اشتباه کشور را اداره کردیم که در کنار ضرر دیدن کل کشور، روستاها بیش از همه متضرر شده‌اند و امروزه نتیجه این نظام بودجه‌ریزی اشتباه، باعث این ترکیب جمعیت برعکس شده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه مردم ایران ثابت کرده‌اند که با سلامت و موفقیت از هر بحرانی عبور می‌کنند، تصریح کرد: در بخش مردمی کردن اقتصاد در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، این موضوع به‌ویژه در روستاها باید بیش از گذشته موردتوجه قرار گیرد.

وی، اجرای عدالت در حوزه اقتصادی، اجتماعی و جغرافیایی را بسیار مهم دانست و افزود: اجرای این نوع عدالت در روستاها مورد تأکید است تا روستاها به‌عنوان زیستگاه‌های طبیعی به‌سرعت توسعه یابد.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی کشور، با اشاره به دانش‌بنیان بودن اقتصاد گفت: باید به‌سرعت خود را با دانش و علم دنیا در حوزه صنعت و اقتصاد تطبیق دهیم و کالاها و برنامه‌های تولیدی خود را برای رقابت در بازار جهانی توجیه‌پذیر کنیم، چراکه این مسئله افزایش ارزش‌افزوده، رقابت و کیفیت را به دنبال خواهد داشت.

وی، مدیریت بهتر برای تغییر در روستاها را حائز اهمیت دانست و افزود: در فعالیت‌های روستایی نیز باید از نوآوری استفاده کرد تا محصولات روستایی به‌روزتر در بازارها عرضه شود.

رحمانی فضلی، با تأکید بر اینکه هر روستا باید صندوق توسعه روستایی برای خود ایجاد کند، تصریح کرد: باید از روش‌های مختلف در قالب اقتصاد مقاومتی برای توسعه روستاها استفاده کنیم و استفاده از تکنولوژی در روستاها برای ایجاد ارزش‌افزوده بسیار مهم است.

وی با تأکید بر هم‌افزایی اینکه دستگاه‌های دولتی باید در مسیر رشد و توسعه کشور قرار گیرد، افزود: نظام برنامه‌ریزی ما به‌خودی‌خود این مسئله را محقق نمی‌کند، لذا باید همه دستگاه‌ها با همگرایی، هم‌افزایی و تمرکز در موضوعات خاص همه یکدل و یک‌صدا برای تحقق آن تلاش کنند.

وزیر کشور، با اشاره به اینکه اگر یک‌پنجاهم پول هزینه شده در تهران، تبریز یا مشهد را در روستاها هزینه می‌کردیم، امروز روستاها و شهرهای کشور آباد می‌شدند، گفت: برای بازگشت و مهاجرت معکوس مردم به روستاها باید با تمام ابزارهای موجود اقدام کنیم و خوشبختانه پس از انتخاب 3 استان به‌عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی، حدود 300 روستا به‌عنوان پایلوت برای این موضوع انتخاب‌شده‌اند که اجرای سیاست‌های مدنظر در میان‌مدت نتیجه خواهد داد.

ارسال نظر: