سفیر ایران در آذربایجان:

ایران آماده میانجی‌گری در مناقشه قره باغ است

کدخبر: 2062702

سفیر ایران در آذربایجان تأکید کرد، تهران آمادگی دارد در مناقشه قره‌باغ نقش میانجی‌گر و سازنده‌ای ایفا کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "محسن پاک آیین" سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو در مصاحبه با خبرگزاری «ای پی ای» آذربایجان اعلام کرد، ایران آمادگی دارد تا در حل مناقشه قره‌باغ، نقش میانجی‌گر را ایفا کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو درباره نحوه مشارکت تهران در حل مناقشات قره‌باغ گفت: «ایران آمادگی دارد و همواره پیشنهاد داده تا در حل این مناقشه نقش میانجی‌گر داشته باشد. به اعتقاد ما کشورهای میانجی‌گر باید نقش فعال‌تری در حل این مناقشه ایفا کنند. البته ایران همواره آماده است تا نقش مثبتی در حل این مسئله ایفا کند».

بنا بر این گزارش، محسن پاک آئین که دوره تصدی‌اش در سفارت آذربایجان به پایان رسیده درباره میزان پیشرفت پروژه گذرگاه شمال-جنوب گفت: «ساخت پلی که خطوط راه آهن دو کشور را به یکدیگر متصل می‌کند ادامه دارد و انتظار می‌رود که تا پایان سال به اتمام برسد.»

وی افزود: «ساخت خط راه‌آهن 8 کیلومتری در بخش آذربایجانی و دو کیلومتری در بخش ایرانی نیز باید تا پایان سال 2016 به اتمام برسد. ایران همچنین پروژه راه‌آهن قزوین-رشت را در سال 2017 میلادی آغاز خواهد کرد که آذربایجان برای مشارکت در بخش تأمین مالی این پروژه نیز ابراز تمایل کرده است. که در این رابطه نیز یک کارگروه و یک کمیسیون مشترک راه‌اندازی شده است.»

پاک آئین در خصوص ارتقاء روابط میان دو کشور در آینده نزدیک گفت: «توسعه بیشتر روابط در تمامی زمینه‌ها میان ایران و آذربایجان همواره در دستور کار قرار دارد. در نتیجه، دیدارهای دوجانبه نیز امری عادی و طبیعی است. اطلاعات بیشتر در خصوص دیدارها و پروژه‌های آتی نیز در آینده نزدیک منتشر می‌شود.»

وی در پایان در خصوص مأموریت بعدی خود نیز اعلام کرد: «پس از آذربایجان نیز به مأموریتم در ساختار وزارت خارجه ایران ادامه خواهم داد».

ارسال نظر: