پورابراهیمی در صحن علنی مجلس:

FATF نسبت به ایران موضعی کاملا سیاسی دارد/ گام‌های بعدی در عضویت ایران در FATF اصلا تعریف نشده است

کدخبر: 2065088

نماینده مردم کرمان با ذکر این نکته که امروز عربستان منابع مالی داعش را تامین می‌کند، گفت: FATF نسبت به ایران موضعی کاملا سیاسی دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه 6 مهر پس از اتمام بخش اول گزارش علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی به مجلس درباره FATF در صحن علنی گفت: امروز گزارش رسمی کمیسیون اقتصادی به صحن علنی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در راستای شفافیت مالی در داخل و خارج قانون مبارزه با پولشویی را به تصویب رسانده است آن را نمونه‌ای از تلاش ایران در مسیر مبارزه با فساد خواند و اظهار داشت:‌ بحث تامین مالی تروریسم قانونی مهم در شفافیت مالی است.

پورابراهیمی با ذکر این نکته که امروز عربستان منابع مالی داعش را تامین می‌کند، گفت: FATF نسبت به ایران موضعی کاملا سیاسی دارد.

وی با یادآوری تصویب اصلاحیه قانون الزامات افشای اطلاعات اقتصادی شامل همه دستگاه‌ها در مجلس خاطرنشان کرد: ترکیه و عربستان رسما از تروریسم حمایت می‌کنند اما رفتار FATF در این باره دوگانه است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با طرح این سؤال که آیا الزامات مالی برای کشور نباید از مسیر مجلس بگذرد، گفت: وزیر اقتصاد در پاسخ به طرح انتظارات گروه ویژه اقدام مالی گفته است که ما کلیه اقدامات را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: این در حالی است که 71 درصد اعضای FATF همه بندهای آن را قبول نکرده‌اند اما آنچه وزیر اقتصاد امضا کرده است تعهد کامل است و قابلیت برگشت‌پذیری داشته که ما را به فهرست سیا باز خواهد گرداند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در FATF ایران را کنار کره شمالی قرار داده‌اند تصریح کرد: گام‌های بعدی در عضویت ایران در FATFاصلا تعریف نشده است.

ارسال نظر: