دیدار سفیر فرانسه در تهران با بروجردی

کدخبر: 2066973

سفیر فرانسه در تهران با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار و پیرامون برنامه سفر رسمی هیأت پارلمانی به ریاست بروجردی به فرانسه به دعوت رییس کمیسیون خارجه و دفاع سنای فرانسه بحث و گفتگو کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سفیر فرانسه در تهران امروز با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار و پیرامون برنامه سفر رسمی هیأت پارلمانی به ریاست بروجردی به فرانسه به دعوت رییس کمیسیون خارجه و دفاع سنای فرانسه بحث و گفتگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب مناسبات ایران و فرانسه از توسعه و گسترش روابط فیمابین در تمامی زمینه‌ها اعم از اقتصادی،‌ تجاری، سیاسی و فرهنگی استقبال کرد و گفت: تقویت روابط ایران و فرانسه به عنوان دو کشور مهم و تأثیرگذار به نفع دو ملت و دو کشور خواهد بود.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی و گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه آمادگی هرگونه همکاری برای کمک به توسعه مناسبات دوستانه دو کشور در تمامی زمینه‌ها را دارند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های فراوان موجود در روابط دو کشور به ویژه در عرصه اقتصادی، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و فرانسه ظرفیت‌های فراوان بالقوه‌ای دارند که می‌توان از آنها به عنوان بسترهای توسعه همکاری‌های فیمابین بهره برد.

وی افزود: گسترش رفت‌وآمدها میان دو کشور عامل موثری در راستای ایجاد درک و تفاهم متقابل و شناخت ظرفیت‌های بالقوه و وجوه مشترک دو کشور است.

بروجردی در پایان با تأکید بر نقش مهم تبادلات پارلمانی، اظهار کرد: در این سفر با مقامات عالی فرانسه دیدار و علاوه بر مناسبات و همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف پیرامون تحولات منطقه و نقشی که دو کشور می‌توانند در مقابله با تروریسم و افراطی‌گری و حل مشکلات در منطقه ایفا کنند تبادل نظر خواهد شد.

سفیر فرانسه نیز در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد همکاری‌های ایران و فرانسه،‌ گفت: آنچه برای فرانسه مهم است روابط متقابل دو کشور بر اساس احترام و درک متقابل و منافع متقابل است و در همین راستا فرانسه از همکاری با ایران در عرصه‌های مختلف از جمله در زمینه خودرو استقبال می‌کند.

وی تصریح کرد: فرانسه علاقه‌مند به گسترش روابط دوجانبه و ارتقای سطح مناسبات با جمهوری اسلامی ایران است و در همین زمینه استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود بین دو کشور را خواستار شد.

وی در پایان با ابراز خرسندی از سفر آقای بروجردی به فرانسه بر اهمیت رفت و آمدهای میان مجالس دو کشور تأکید کرد.

ارسال نظر: