رحمانی فضلی:

بزرگترین چالش سیستان و بلوچستان موضوع آب و ریزگردها است

کدخبر: 2069642

وزیر کشور گفت: بزرگترین چالش در سیستان و بلوچستان مشکل آب و ریزگردهاست و هیچ‌ مشکل امنیتی در این منطقه نداریم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ رحمانی ‌فضلی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان، ستاد مبارزه با پدیده گرد و غبار و ستاد بازآفرینی پایدار شهری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سیاست دولت بر این است که بحث آب را با کشور افغانستان به نتیجه برساند.

وی با اشاره به موضوع مواد مخدر نیز گفت: ما در دولت تلاش می‌کنیم و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیری کنند تا اینکه درصدی از عایدات کشفیات مواد مخدر به سیستان و بلوچستان تعلق گیرد و این مهم یک قانون شود که اگر این‌گونه شود ما با صددرصد آن هم موافق هستیم.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: با توجه به اینکه حاشیه‌نشینی اولویت دوم در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است و سیستان و بلوچستان بعد از مشهد دومین استانی است که حاشیه‌نشینی دارد، بررسی، رفع و ساماندهی مشکلات حاشیه‌نشینی در این منطقه باید در اولویت قرار گیرد.

وزیر کشور گفت: حفظ و تامین امنیت مرزهای سیستان و بلوچستان با توجه به همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان در اولویت قرار دارد.

وی گفت: امروز مساله امنیت در این استان نهادینه شده است و باید برای ماندگاری جمعیت مسأله آب و ریزگردها را حل کنیم و دنبال سرمایه‌گذاری در استان باشیم.

وزیر کشور افزود: در برنامه طرح جامع، باید راهکارهای مهار ریزگردها و ساماندهی تالاب هامون در استان تهیه و در تهران پیگیری شود.

رحمانی‌فضلی با تاکید بر لزوم تدوین سند راهبردی در حوزه محیط زیست و ریزگردها برای استان سیستان و بلوچستان گفت: در زمینه مهار ریزگردهای منطقه سیستان دولت و نظام تلاش دارند در زمینه حق‌آبه منطقه سیستان با کشورهای همسایه به نتیجه برسند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه با برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق و اجرای طرح آبیاری در دشت سیستان، جلوی بخش اعظمی از ریزگردها گرفته می‌شود، ادامه داد: در داخل کشور مدیریت دقیق آب، مالچ‌پاشی در کانون‌های تولید ریزگرد و تغییر الگوی کشت باید به طور جدی و با برنامه‌ریزی دنبال شود تا اثرات ناشی از این بحران به حداقل برسد.

ارسال نظر: