رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور خبر داد:

حقوق بازنشستگان در اصلاحات جدید قانون خدمات کشوری افزایش می یابد

کدخبر: 2069656

انصاری با اشاره به اینکه امسال اخرین سال دوره ازمایشی قانون خدمات مدیریت کشوری است گفت: حقوق بازنشستگان در اصلاحات جدید قانون خدمات کشوری افزایش می‌یابد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، جمشید انصاری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در نشست شورای اداری استان کردستان در سنندج با اشاره به اینکه امسال اخرین سال دوره ازمایشی قانون خدمات مدیریت کشوری است گفت: حقوق بازنشستگان در اصلاحات جدید قانون خدمات کشوری افزایش می یابد.

انصاری اظهار داشت: بازنگری این قانون تمام شده است و تغییرات و اصلاحات مهمی در این قانون پیش بینی شده است که در صورت تصویب در دولت، اجرایی خواهد شد.

وی افزود: تغییرات قابل توجهی در جداول فصل دهم قانون مدیریت کشوری صورت گرفته است که به وسیله آن ناهماهنگی هایی که در طول سال های گذشته و در حوزه پرداخت حقوق کارکنان دولت وجود دارد رفع می شود.

وی گفت: بر اساس این اصلاحات، برای افزایش حقوق بازنشستگان توافق خوبی با سازمان برنامه و بودجه انجام شده که در صورت تصویب آن در هیات دولت، در آینده شاهد کاهش تفاوت معنادار پرداختی بازنشستگان و شاغلین دولتی در یک دوره 5 ساله خواهیم بود به طوری که این تفاوت بین 10 تا 20 درصد بیشتر نباشد.

او در ادامه گفت: امروزه ساختارهای ثابت در مدیریت اقتصادی کشور جوابگو نیست و باید راهکارهای توسعه اقتصادی را در قالب برنامه سوم توسعه به پیش برد.

به گفته وی موفقیت هایی که دولت یازدهم به آن دست یافته است، نشان می دهد که ادامه پیشبرد برنامه سوم توسعه در کاهش رکود اقتصادی بسیار موثر بوده است؛ پس دولت باید در همین راستا به فعالیت خود ادامه دهد.

معاون رییس جمهوری افزود: بدون شک مردم نیز می دانند که فعالیت های دولت در راستای منافع آنان است و دولت نیز با پشتگرمی مردم به تلاش خود ادامه خواهند داد.

انصاری افزود: ایران به لحاظ شاخصه های اقتصادی و سیاسی نسبت به سایر کشورهای منطقه بسیار موفق تر بوده است و این نشان از قدرت و اهتمام دولت تدبیر و امید در راستای توسعه اقتصادی و امنیت سیاسی کشور است.

وی ادامه داد: دولت یازدهم در شرایطی مسولیت را برعهده گرفت که به دلیل تحریم ها و بی تدبیری مسئولان دولت قبلی، نرخ تورم بالای 36 درصد بود که باعث کاهش توان خرید مردم و افزایش بیکاری و نابسامانی اقتصادی شده بود.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: دولت تدبیر و امید توانست با کمترین هزینه و در زمان مناسب، نرخ تورم را تک رقمی کند و به توان خرید مردم و زندگی بهتر کمک کند.

انصاری اضافه کرد: با تدبیری که دولت یازدهم به کار برد توانستیم شرایط بحرانی را پشت سر بگذاریم و گزارش هایی که تابستان گذشته به دست ما رسیده است نشان از رشد پنج درصدی اقتصاد کشور دارد.

** احیای سازمان مدیریت و برنامه ریری گامی در جهت بهبود مدیریت کشور

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: اقدام غیر کارشناسی دولت قبلی در خصوص انحلال سازمان مدیریت وبرنامه ریزی که مورد اعتراض بسیاری از کارشناسان و اساتید دانشگاه ها نیز قرار گرفت باعث سوء مدیریت در دولت قبل شده بود که دولت یازدهم به محض روی کار آمدن و مشورت با مجلس شورای اسلامی، تصمیم به احیای این سازمان گرفت.

انصاری با اعلام اینکه این سازمان پس از احیا به 2 قسمت سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی تقسیم شد افزود: سازمان برنامه و بودجه مسئولیت برنامه ریزی و تخصیص بودجه را برعهده دارد و سازمان اداری و استخدامی کشور نیز مسئولیت توسعه دولت الکترونیک و تامین نیروی انسانی دولت را عهده دار است.

** مرز یک پتانسیل ارزشمند است

معاون رئیس جمهوری گفت: مرز یک پتانسیل ارزشمند است و نقاط مرزی این امکان را فراهم می کنند که تبادلات اقتصادی باعث رونق بیش از پیش استان های مرزی شود.

انصاری اضافه کرد: کردستان یکی از حساس ترین استان های کشور است و این حساسیت از وجوه مختلف در تصمیم گیری ملی وجود دارد.

وی بیان کرد: کردستان به عنوان یک استان مرزی و در منطقه ای از کشور و دنیا می تواند در تامین امنیت کشور سهم بسیار موثری داشته باشد و در کنار آن پتانسیل های قابل توجه اقتصادی نیز دارد.

وی افزود: این استان به لحاظ دسترسی به منابع آبی یکی از بهترین موقعیت ها را دارد و در حوزه کشاورزی از اقتصاد توانمندی برخوردار است. انصاری با بیان اینکه امسال بیش از 800 هزار تن گندم از کردستان خریداری شده است بیان کرد: این رقم نشان دهنده نقش مهم استان در تولید محصولات کشاورزی است.

او همچنین به بحث شیلات در کردستان نیز گریزی زد و افزود: با توجه به برداشت 18 هزار تن شیلات در سه استان شمالی کشور، تولید 9 هزار تن آبزیان و شیلات در استان کردستان نشان از نقش بسیار چشمگیر این استان در تولید شیلات کشور دارد.

انصاری همچنین به توان بالای ذخایر معدنی استان نیز اشاره کرد و گفت: کردستان از لحاظ ذخایر معدنی رتبه قابل توجهی در کشور دارد و با ایجاد صنایع معدنی می توان توسعه بیشتر استان را فراهم ساخت.

** کردستان می تواند یک اقتصاد توانمند داشته باشد

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: کردستان می تواند یک اقتصاد توانمد داشته باشد آنچنانکه مشکلات و کمبودهای اقتصادی کشور نتواند به اقتصاد استان لطمه ای بزند.

انصاری اضافه کرد: با حمایت بیشتر دولت و بکارگیری نیروهای متخصص بومی اقتصاد استان می تواند به سوی شکوفایی بیشتری گام بردارد و امیدواریم این مهم در آینده ای نزدیک اتفاق بیفتد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: